همشهری آنلاین: اتحادیه عرب به طور رسمی به پیشنهاد حمایت نظامی از شبه نظامیان تحت حمایت خارج فعال علیه دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه چراغ سبز نشان داده است.

اتحادیه عرب

وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) در پایان نشست خود در قاهره، پایتخت مصر در بیانیه‌ای اعلام کردند که آنها «بر حق هر کشور با توجه به تمایلات خود برای پیشنهاد انواع دفاع از خود از جمله حمایت نظامی از ارتش (تروریستی) آزاد (سوریه) تاکید کردند.»

این در حالی است که اتحادیه عرب پیشتر تاکید کرده بود حمایت از مخالفان سوری و شبه نظامیان باید صرفا با ابزارهای دیپلماتیک و بشردوستانه باشد.

همچنین روز چهارشنبه سلیم ادریس، فرمانده گروه تروریستی به اصطلاح ارتش آزاد سوریه از کشورهای غربی خواست تا شبه‌نظامیان سوری را در جنگ با دولت این کشور بیش از پیش یاری رسانند و تصریح کرد، در صورتی‌ که شبه‌نظامیان سوری سلاح بیشتری را از قدرت‌های غربی دریافت کنند، قادر خواهند بود دولت بشار اسد را «در مدت یک‌ ماه» سرنگون کنند.

وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم تسلیحاتی سوریه را بردارد تا به این ترتیب راه برای تامین سلاح شبه‌نظامیان سوری هموار شود.

این دومین درخواست برای تسلیح کردن شبه‌نظامیان سوری از جانب کشورهای غربی است که در طول ماه گذشته از سوی ادریس مطرح شده است.

کشور سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی است. بسیاری از مردم سوریه از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی، در ناآرامی‌های این کشور کشته شده‌اند.

دولت سوریه اعلام کرده است که خشونت و ناآرامی از خارج از این کشور سازمان‌دهی و هدایت می‌شود و علاوه بر آن گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهند، شمار زیادی ازشبه‌نظامیان سوری از اتباع خارجی هستند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شبه‌نظامیان سوری را به ارتکاب جنایات جنگی در این کشور محکوم کرده‌اند.

کد خبر 204402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز