همشهری آنلاین: رسانه‌های خارجی لحظاتی پیش از تظاهرات مردم سوریه علیه قطر به سبب سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه رژیم این کشور خبر دادند.

پرچم سوریه

شبکه الجزیره عصر امروز شنبه گزارش داد اتحادیه عرب در نشست امروز خود در قاهره تصمیم گرفت که سوریه را هدف تحریمهای سیاسی و اقتصادی قرار دهد. نشست امروز اتحادیه عرب در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عربی و با هدف بررسی تحولات سوریه برگزار شد.

پیش از این قرار بود عضویت سوریه در اتحادیه عرب تعلیق شود که با مخالفت شماری از کشورهای عربی از جمله مصر روبرو شد.

در دور جدید فشارهای اتحادیه عرب علیه سوریه که به دستور آمریکا و دیگر کشورهای غربی، توسط قطر و دیگر کشورهای همسو اعمال می‌شود، این نهاد ناکارامد و بی‌تاثیر در تحولات جهان عرب، همچنین از کشورهای عضو خواست سفرای خود را از دمشق فرا بخوانند.

اتحادیه عرب در همسویی با سیاستهای خصمانه غربی‌ها علیه سوریه، تهدید کرد تجمع مخالفان موسوم به شورای انتقالی سوریه را به رسمیت خواهد شناخت.

پس از این تصمیم اتحادیه عرب سوریه به سرعت به این تصمیم واکنش نشان داد. مهر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه نوشت: تلویزیون سوریه اعلام کرده است تصمیمات امروز اتحادیه عرب نقض آشکار منشور این اتحادیه است.

در این زمینه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یوسف احمد نماینده سوریه اعلام کرد: تصمیمات اتحادیه عرب غیرقانونی و مغایر با منشور و اساسنامه اتحایه عرب است.

نماینده سوریه در اتحادیه عرب تاکید کرد این تصمیمات نشان داد که اتحادیه عرب تحت سلطه آمریکا و دیگر کشورهای غربی و تابع سیاست‌های آنهاست.

در دور جدید فشارهای اتحادیه عرب علیه سوریه که به دستور آمریکا و دیگر کشورهای غربی، توسط قطر و دیگر کشورهای همسو اعمال می شود، این نهاد ناکارآمد و بی‌تاثیر در تحولات جهان عرب، همچنین از کشورهای عضو خواست سفرای خود را از دمشق فرا بخوانند.

اتحادیه عرب در همسویی با سیاست‌های خصمانه غربی‌ها علیه سوریه، تهدید کرد تجمع مخالفان موسوم به شورای انتقالی سوریه را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش مهر، مردم سوریه نیز در واکنش به این تصمیم اتحادیه عرب علیه قطر به سبب سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه رژیم این کشور تظاهرات کردند.

کد خبر 150966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز