همشهری آنلاین: شماری از جوانان سوری در بیانیه‌ای خطاب به بشار اسد اعلام آمادگی کردند تا گردانی برای مقاومت تشکیل بدهند.

ارتش سوریه

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های سوری، شماری از جوانان سوری در بیانیه‌ای خطاب به بشار اسد رئیس جمهوری کشورشان اعلام آمادگی کردند تا گردانی برای مقاومت تشکیل بدهند.

جوانان سوری در این بیانیه آورده‌اند: سوریه در طول زمان‌ها مهد ادیان بوده است و اکنون هر چه از مظاهر افراطگرایی در آن دیده شود از سلفی‌های سعودی یا بقایای دوره عثمانی است. جوانان سوری با بیان اینکه اعراب بار دیگر سوریه را تنها گذاشتند و این اولین بار نیست، اتحادیه عرب را به شدت محکوم کردند و خطاب به بشار اسد موارد ذیل را درخواست کردند:
1-  اعلام حالت فوق‌العاده.
2- باز کردن راه برای داوطلبان جوان برای دفاع از میهن و تشکیل گردان مقاومت و فدائیان جوانان سوریه.
3- اعلام قانون مبارزه با تروریسم زیرا سوریه امروز مورد تعرض موجی از تروریسم بین‌المللی و از پیش سازماندهی شده قرار گرفته است که از طرف دولت دوحه (قطر)، تل‌آویو و واشنگتن با همکاری برخی کشورهای عربی حمایت می‌شود.
4- ما مردم و و برادران و فرزندان تو از مشتی [مزدور] که بر سر هویت و شرافت و عزت ما چانه می‌زنند خشمگین هستیم و گوش به فرمان تو برای اعلام جنگ هستیم. آن را اعلام کن و ما را پشتیبان خود خواهی دید.

جوانان سوری در ادامه این بیانیه آورده‌اند: رئیس جمهوری ما! اعلام کن که تاریخ بار دیگر تاریخ خود را تکرار می‌کند و سران نجس عرب به خیانت و توطئه خود مباهات می‌کنند.

جوانان سوری در پایان بیانیه بار دیگر از بشار اسد خواستند تا اجازه تشکیل ارتش مردمی را صادر کند تا شاهد باشد که این جوانان چگونه مطیع و وفادار او خواهند بود.

اتحادیه عرب عصر روز شنبه 12 نوامبر در اقدامی خصمانه علیه سوریه که تحلیلگران آن را در راستای خواسته آمریکا ارزیابی کردند، عضویت سوریه در اتحادیه عرب را به بهانه آنچه خشونت علیه اعتراضات در سوریه می‌خوانند به تعلیق در آوردند تا دمشق را تحت فشاری مضاعف قرار بدهند.

کد خبر 151171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز