مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه فضایی اختصاصی چین که تا سال 2020 تکمیل می‌شود، علاوه بر فضانوردان این کشور، میزبان دانشمندان و محققان بین‌المللی خواهد بود

محققان بین المللی در ایستگاه فضایی چین

به گزارش ایسنا، ژو جیانگ پینگ، از دانشمندان علوم فضایی چین و طراح ارشد برنامه فضایی سرنشین دار این کشور تأکید می‌کند:‌ ایستگاه فضایی اختصاصی چین با استفاده از منابع تأمین انرژی و بازیافت زباله‌ها، نمونه برجسته‌ای از فناوری سبز محسوب شده و باعث کاهش وابستگی به زمین خواهد شد.

براین اساس از آب فاضلاب و ادرار فضانوردان برای استخراج اکسیژن و دی اکسید کربن استفاده می‌شود و سایر فضولات نیز مجدد تصفیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای تولید برق نیز از سلول‌های خورشیدی با عمر و کارآیی بالاتر استفاده می‌شود که منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود.

امکان حضور دانشمندان خارجی

ایستگاه فضایی چین شامل سه کپسول - یک ماژول هسته‌ای و دو واحد آزمایشگاه - است؛ امکان الحاق یک کپسول باری و دو کپسول سرنشین دار با وزن بیش از 90 تن به ایستگاه در نظر گرفته شده است.

سه فضانورد در شیفت‌های شش ماهه در ایستگاه فضایی حضور خواهند داشت، اما با افزودن کپسول‌های جدید می‌توان فضای داخلی ایستگاه را افزایش داد.

جیانگ پینگ، خاطر نشان می‌کند: دانشمندان و محققان بین المللی از سراسر جهان می‌توانند برای انجام تحقیقات علمی از ایستگاه فضایی اختصاصی چین استفاده کنند.

کد خبر 204065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز