گروه شهری: همزمان با بهره‌برداری از باقیمانده بزرگراه آزادگان در جنوب تهران تا پایان سال، طول بزرگراه‌های پایتخت به 555کیلومتر خواهد رسید و برای نخستین بار طرح جامع بزرگراهی تهران تکمیل می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر از گشایش‌های بزرگ در پایان سال خبر داد و گفت: تا آخر سال بخش بزرگی از پروژه شیخ فضل‌الله - جناح به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین هفت کیلومتر باقیمانده از بزرگراه آزادگان نیز ظرف هفته‌های آینده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. سید مازیار حسینی همچنین افزود: بخشی از بزرگراه امام علی در جنوب شهر تهران محدوده بزرگراه بعثت تا آزادگان تا کمربندی شهرری و طرح حرم تا حرم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از بهره‌برداری از 9پل بزرگراه امام علی پیش از پایان سال خبر داد و اظهار داشت: پیش از این 12تقاطع از این پروژه در اختیار مردم قرار گرفته بود و با بهره‌برداری از 9پل این پروژه تنها چند تقاطع دیگر باقی می‌ماند که در ماه‌های آغازین سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی با اشاره به آبگیری دریاچه چیتگر در غرب تهران گفت: پروژه دریاچه چیتگر نیز در حال آبگیری است. هم‌اکنون بیش از دو میلیون مترمکعب آب در این دریاچه وجود دارد که با تداوم آبگیری این دریاچه نیز آماده بهره‌برداری خواهد شد. به گفته حسینی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر نیز با سرعت در حال فعالیت است. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین گفت: در بزرگراه طبقاتی صدر در نصب دستی رمپ‌ها نیز به یک رکورد خوب دست پیدا کردیم. همکاران ما در پروژه توانستند 24قطعه در رمپ‌ها نصب کنند و سرعت نصب سگمنت‌های رمپ‌های بزرگراه را در هر هفته به 1.5 دهنه برسانند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: گنتری کرین‌ها (جرثقیل‌های دروازه ای) هم در این هفته یا هفته آینده به رکورد خودشان نزدیک می‌شوند. هم‌اکنون گنتری‌کرین‌های بخش غربی بزرگراه از تقاطع شریعتی عبور کرده‌اند و در حال سگمنت‌گذاری عرشه اصلی بزرگراه هستند. در بخش شرقی نیز گنتری‌ها از بزرگراه صیاد عبور کرده و به سمت میدان نوبنیاد درحرکتند. به گفته حسینی کار سگمنت‌گذاری توسط جرثقیل‌های غول پیکر، در هفته‌های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت و کار نصب عرشه بزرگراه نیز تداوم خواهد یافت.

حسینی در ادامه تصریح کرد: بزرگراه‌های شهر تهران براساس آنچه در طرح جامع آمده است مجموعاً 555متر است. ما تا پایان سال89 تنها 430کیلومتر احداث کرده بودیم. وی همچنین از احداث بیش از 150کیلومتر بزرگراه از سال88 تاکنون در شهر تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال 91با احتساب رمپ و لوپ‌ها حدود 150کیلومتر بزرگراه در تهران احداث شده است که می‌توان گفت به اهداف پیش‌بینی شده در طرح جامع تهران دست یافته‌ایم.

حسینی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تا خرداد‌ماه سال 92 با بهره‌برداری کامل از پروژه امام علی و تکمیل بسیاری از بزرگراه‌های در دست اجرا، ازجمله تونل امیر کبیر و سه راه کاروانسرا سنگی یک و دو و تقاطع‌های مختلف، این میزان نیز افزایش‌یافته و به رقم بیشتری برسد.

کد خبر 204049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز