گروه شهری: در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران موضوع پروژه‌های عمرانی پایتخت مطرح شد و اعضای شورا با آغاز اجرای پروژه‌های عمرانی کلان در سال 92مخالفت کردند.

اما سیدمازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به پتانسیلی که هم‌اکنون در زمینه اجرای پروژه‌های بزرگراهی و عمرانی بزرگ در شهرداری ایجاد شده است، به مختومه شدن پرونده چندین ساله طرح یادگار امام، بزرگراه صیاد و ساخت پروژه‌هایی همچون بزرگراه‌های باکری، آزادگان، باقری و امام علی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که این پتانسیل گسترده در مدیریت شهری وجود دارد، می‌توان پروژه‌های تازه‌ای را متناسب با نیازهای تهران آغاز کرد.

وی گفت: همچنین در جریان ساخت بزرگراه‌های جدید هم از ابتدا سهم حمل‌ونقل عمومی از معابر افزوده شده به تهران برداشته می‌شود، کمااینکه اکنون مطالعات مربوط به خط اتوبوس‌های تندرو (BRT) تراز صفر بزرگراه صدر و نیز بزرگراه امام علی در معاونت عمرانی در حال انجام است. وی با تأکید بر اینکه اولویت توسعه مترو بر کسی پوشیده نیست، در عین حال پیشنهاد داد که مجوز تکمیل مطالعات و ارائه طرح پروژه‌های عمرانی تازه‌ای نظیر دوطبقه کردن بزرگراه همت و تونل‌های شهری جدید به شهرداری داده شود و درصورت نظر مساعد کمیسیون عمران و همینطور تأمین فاینانس، اجرای این پروژه‌ها در نیمه دوم سال آینده آغاز شود.

همچنین روز گذشته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از زیر آسفالت رفتن نخستین بخش از طول مسیر بزرگراه در حال احداث امام علی خبر داد و گفت: بزرگراه امام علی حدفاصل بزرگراه بعثت تا کمربندی شهرری، به طول شش کیلومتر هم‌اکنون تحت اجرای روکش آسفالت، نصب گاردریل و پایه‌های روشنایی است. مازیار حسینی اظهار کرد: باند غربی این مسیر که سبب اتصال شهر‌ری به معابر بزرگراهی تهران می‌شود در حال حاضر 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر 202029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز