گروه حوادث - الهه فراهانی: با دستگیری دزدان مسلحی که پس از حمله به یک طلافروشی در مشیریه تهران دست‌به سرقت مقدار زیادی طلا زده بودند، راز سه سرقت مسلحانه دیگر نیز فاش شد.

سرقت

اعضای این باند پیش از این سرقت به دو طلافروشی دیگر نیز دستبرد زده و با حمله به زنی جوان 116سکه طلای او را دزدیده بودند.اگر پلیس متهمان را دستگیر نکرده بود، آنها قصد داشتند همین هفته به یک صرافی در خیابان کریم خان دستبرد بزنند.

آخرین سرقت

ساعت 10:45سه‌شنبه هشت اسفند‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری 169مشیریه در جریان سرقت از یک طلافروشی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. همزمان با حضور مأموران کلانتری موضوع به پلیس آگاهی تهران نیز اطلاع داده شد و تیمی از مأموران اداره یکم پای در محل حادثه گذاشتند. مأموران در نخستین مرحله به تحقیق از مرد طلافروش که به‌شدت از حمله دزدان نقابدار وحشت کرده بود، پرداختند. وی به کارآگاهان گفت: چند روز پیش شیشه‌های ویترین مغازه را تمیز کردم و به همین‌خاطر نرده‌های حفاظ آن را برداشتم و بعد از آن فرصت نکردم نرده‌ها را سرجایشان قراردهم.

وی ادامه داد: صبح امروز مشغول چیدن ویترین طلافروشی بودم که ناگهان سه سارق موتور سوار درحالی‌که نقاب به چهره داشتند مقابل طلافروشی‌ام توقف کردند. یکی از آنها اسلحه به‌دست داشت و همکارم با دیدن آنها بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آورد. با وجود این سارقان مسلح اقدام به شکستن شیشه ویترین طلافروشی کردند و مرد مسلح نیز اقدام به تیر اندازی کرد که همکارم مرا هل داد تا تیر به من نخورد.شاهدان نیز به ماموران گفتند: دزدان بعد از سرقت قصد فرار داشتند اما یکی از موتورها روشن نمی‌شد. در این هنگام شهروندان از فرصت استفاده کردند و به سمت دزدان رفتند تا مانع فرار آنها شوند اما سارقان نقابدار به محض اینکه خود را در محاصره مردم گرفتار دیدند، با سلاح کلاشینکفی که داشتند شروع به تیراندازی کردند و بعد از اینکه جمعیت پراکنده شد، سوار موتورهایشان شدند و فرار کردند.

سرقت از دو طلافروشی دیگر

در ادامه تحقیقات مشخص شد که پیش از این سرقت یک طلافروشی در منطقه فلاح و یک طلافروشی دیگر در منطقه شوش نیز به همین شیوه مورد دستبرد قرار گرفته است. صاحب طلافروشی منطقه فلاح در اظهارات خود عنوان کرده بود: آن روز همراه یکی از همسایگان روی نیمکت داخل مغازه نشسته بودیم که سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت که کلاه کاسکت و نقاب بر چهره داشتند، از موتور پیاده شدند و ابتدا به سمت دوستم گلوله‌ای شلیک کردند و بعد از آن با تهدید اسلحه مرا مجبور کردند روی زمین بنشینم. سپس با شلیک گلوله پایم را هدف قرار دادند و پس از آن مجددا چهار یا پنج گلوله دیگر نیز شلیک کردند. آنها در عرض چند دقیقه، با سرقت طلا و جواهرات داخل طلافروشی به سرعت از محل دور شدند.

شناسایی در کمتر از پنج ساعت

با این اطلاعات، شکی برای پلیس باقی نماند که سارقان دو طلافروشی قبلی، همان‌هایی هستند که به طلافروشی مشیریه دستبرد زده‌اند. درحالی‌که احتمال افزایش این سرقت‌های مسلحانه وجود داشت کارآگاهان با کنار هم قرار دادن اطلاعاتی که از شاهدان هر سه سرقت به‌دست آورده بودند، به سرنخ‌هایی از دزدان رسیدند و در ادامه توانستند هویت سه دزد نقابدار را شناسایی کنند.

بنابراین پاتوق‌های احتمالی آنها زیرنظر گرفته شد تا اینکه سرانجام مخفیگاه آنها در شرق و جنوب شرق تهران شناسایی و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران، 10اسفند‌ماه سال‌جاری موفق شدند در سه عملیات جداگانه هر سه دزد نقابدار را دستگیر کنند. اعضای این باند مهدی 36ساله، جعفر41ساله و عباس 30ساله هستند که از آنها دو قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف به همراه پنج عدد خشاب، دو قبضه اسلحه جنگی از نوع کلت کمری، یک قبضه اسلحه جنگی از نوع برنو، سه عدد مین جنگی ضد‌نفر، صدها تیر جنگی و... کشف شد.


سرقت 116سکه طلا

با دستگیری اعضای این باند مخوف و انجام تحقیقات، راز یکی دیگر از سرقت‌های متهمان فاش شد. تجسس‌ها نشان می‌داد که سارقان مسلح شهریور‌ماه سال‌جاری در منطقه بلوار کشاورز به سمت زن جوانی که اقدام به خرید 116سکه طلا به ارزش 200میلیون تومان از یک طلافروشی کرده بود حمله کرده و با تهدید وی دست به سرقت سکه‌های طلا زده بودند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: هر سه متهم این پرونده از مجرمان سابقه دار هستند که پیش از این به اتهام جرائم مختلف ازجمله سرقت منزل، حمل و نگهداری مواد‌مخدر و کیف قاپی به زندان رفته بودند. آنها آخرین بار از سوی مأموران اداره هجدهم(مبارزه با کیف قاپی) پلیس آگاهی تهران دستگیر شده بودند که هر کدام به 10سال زندان و رد مال به بیش از 350مالباخته محکوم شده بودند.

دزدی ناکام

سرهنگ محمدیان در ادامه گفت: در تحقیق از متهمان مشخص شد که اعضای این گروه قصد داشتند تا در هفته جاری اقدام به سرقت مسلحانه دیگری کنند. آنها این بار یک صرافی در منطقه کریمخان را شناسایی کرده بودند و با تحت نظر قرار دادن آن قصد داشتند سناریوی سرقت مسلحانه از آنجا را اجرا کنند که پیش از هرگونه اقدام در این خصوص توسط کارآگاهان اداره یکم دستگیر شدند.وی افزود:در بازرسی از مخفیگاه متهمان سه عدد ‌مین کشف شد که نشان می‌داد دزدان بیشتر اوقات آن را همراه داشتند تا چنانچه هر کس به تعقیبشان پرداخت از آن استفاده کنند. همچنین اسلحه‌های آنها آماده تیراندازی بود تا چنانچه خطری تهدیدشان کرد از خود دفاع کنند.رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: مجازات سنگینی در انتظار دزدان مسلح است و دستگاه قضایی نیز قول داده که احکام آنها را به‌زودی صادر و اجرا کند تا تأثیربسزایی در جامعه داشته باشد.

کد خبر 203868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز