گروه حوادث: تیزهوشی مدیر پاساژ و مأموران کلانتری راز سرقت 400میلیون تومانی از فروشگاه موبایل‌های گران‌قیمت را فاش کرد.

همدستی دو نگهبان برای سرقت 400میلیونی از پاساژ

 در این سرقت، دزدان علاوه بر گوشی‌های دست ساز چندین میلیون تومانی، قاب‌های طلایی را نیز به سرقت برده بودند. صبح دوشنبه، 21اسفندماه وقتی صاحب یک مغازه موبایل فروشی در پاساژی در مرکز تهران راهی محل کارش شد با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. در مغازه باز بود و از گوشی‌های پشت ویترین و داخل قفسه‌ها خبری نبود. مرد جوان که شوکه شده بود به بررسی داخل مغازه پرداخت و متوجه شد که سارقان پس از ورود به آنجا تمامی موبایل‌های گران‌قیمت چندین‌میلیون تومانی را به همراه قاب‌های طلایی داخل مغازه به ارزش بیش از 400میلیون تومان به سرقت برده‌اند. وقتی خبر به گوش مدیر پاساژ رسید، بررسی‌های اولیه برای کشف راز این سرقت آغاز شد و پیش از گزارش ماجرا به پلیس، مدیر پاساژ و مالباخته به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته پاساژ پرداختند. بررسی تصاویر نشان می‌داد که دزدان از محل نصب دوربین‌ها کاملا آگاه بوده و به همین دلیل برای رسیدن به مغازه مورد نظرشان، مسیری را انتخاب کرده‌اند که کمتر در دید دوربین‌ها باشد.

مرد مشکوک

مدیر پاساژ در تشریح ماجرا به همشهری گفت: هر شب داخل پاساژ چند نگهبان حضور دارند که داخل اتاق نگهبانی و از طریق چهار مانیتور بزرگ که تصاویر دوربین‌های مداربسته را نشان می‌دهند و همچنین گشتزنی در داخل پاساژ، وظیفه حفظ امنیت آن را برعهده دارند. به همین دلیل ورود شبانه به داخل پاساژ آن‌هم بدون داشتن اطلاعات کامل از محل نصب دوربین‌ها و دور از چشم نگهبان‌ها غیرممکن است. از‌همین‌رو مطمئن شدیم که سرقت از سوی فردی آشنا صورت گرفته و این فرد بی‌شک همدستی بین نگهبان‌ها داشته است. وی ادامه داد: ما به بررسی دقیق تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌ها پرداختیم و در این میان به یکی از نگهبان‌ها به اسم کامران مظنون شدیم. تصاویر ضبط شده نشان می‌داد که کامران در حدود ساعت 2:30بامداد چند مکالمه تلفنی در دفتر نگهبانی داشته است که این مکالمه‌ها مشکوک به‌نظر می‌رسید. از سوی دیگر در ادامه بررسی‌ها متوجه شدیم که شاگرد ساندویچی داخل پاساژ حدود ساعت 2:30بامداد مردی را دیده که با کلاهی بزرگ صورتش را پوشانده و در حال دستکاری قفل یکی از درهای پاساژ است.

وی سپس ماجرا را به کامران (نگهبان مرموز) اطلاع داده اما کامران با گفتن این جمله که «اتفاق خاصی رخ نداده است»، وارد ساندویچی شده و با سفارش دادن دلستر و شستن دست‌هایش، شاگرد جوان را برای دقایقی سرگرم کرده است. مدیر پاساژ گفت: ظن ما به کامران وقتی بیشتر شد که در بررسی فیلم‌های ضبط شده متوجه شدیم زمانی که سارق قصد ورود به داخل پاساژ را داشته، وی به اتاق نگهبانی رفته و با نشستن مقابل مانیتوری که لحظه ورود سارق را نشان می‌داده، مانع از آن شده که بقیه نگهبان‌ها تصویر ورود او را ببینند. به همین دلیل به مأموران اعلام کردیم که به کامران مشکوک هستیم.

دو نگهبان، دو همدست

وقتی مأموران کلانتری 107فلسطین در جریان این سرقت قرار گرفتند، بررسی‌های تخصصی برای کشف راز سرقت را شروع کردند. آنها که مطمئن بودند یکی از نگهبان‌ها در جریان این سرقت دست داشته است، آنها را به کلانتری منتقل کرده و تحت بازجویی قرار دادند. مأموران هنگام بازجویی از کامران با اظهارات ضد‌ونقیض او روبه‌رو شدند و شکشان به وی بیشتر شد. به همین دلیل بازجویی‌ها را ادامه دادند تا اینکه مرد جوان پرده از راز سرقت 400میلیون تومانی برداشت. او گفت: سرقت را با همدستی یکی دیگر از نگهبان‌ها انجام دادم. ما از قبل خبر داشتیم که در مغازه موبایل فروشی مورد نظرمان، گوشی‌ها خاص چندین میلیون تومانی به فروش می‌رسد. به همین دلیل آنجا را برای دستبرد درنظر گرفته بودیم. همدستم روز قبل از سرقت به بهانه اینکه کار مهمی برایش پیش آمده مرخصی گرفت تا شب حادثه نقشه سرقت را عملی کند. من هم قرار بود داخل پاساژ مراقب باشم تا کسی متوجه ورود او به داخل نشود.

وی افزود: ساعت 2:30بامداد بود که همدستم هنگام ورود به داخل پاساژ متوجه شد شاگرد ساندویچی بیدار است و او را دیده. به همین دلیل با من تماس گرفت و خواست که او را سرگرم کنم. همین تماس‌های بی‌موقعش بود که باعث شد همه به من شک کنند و به‌رغم اینکه به‌تصور خودمان نقشه سرقت را با موفقیت انجام داده‌ایم، دستمان رو شود.بعد از اعترافات مرد جوان، مأموران مخفیگاه همدست او را شناسایی کرده و با ورود به آنجا وی را دستگیر و کیسه حاوی گوشی‌های گران‌قیمت را کشف کردند. هر دو متهم بعد از اعتراف به سرقت در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 205181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز