گروه حوادث: کیفرخواست پرونده دزدان مسلح طلافروشی که به سه طلافروشی در پایتخت دستبرد زده بودند به اتهام محاربه صادر شد و آنها به‌زودی در دادگاه انقلاب پای میز محاکمه می‌روند.

سرقت

ساعت 10:45سه‌شنبه هشت اسفند‌ماه سال گذشته مأموران کلانتری 169مشیریه در جریان سرقت از یک طلافروشی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. مأموران در نخستین مرحله به تحقیق از مرد طلافروش که به‌شدت از حمله دزدان نقابدار وحشت کرده بود پرداختند. وی به کارآگاهان گفت:

صبح امروز مشغول چیدن ویترین طلافروشی بودم که ناگهان سه سارق موتور سوار درحالی‌که نقاب به چهره داشتند مقابل طلافروشی‌ام توقف کردند. یکی از آنها اسلحه به‌دست داشت و همکارم با دیدن آنها بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آورد. با وجود این سارقان مسلح اقدام به شکستن شیشه ویترین طلافروشی کردند و مرد مسلح نیز اقدام به تیراندازی کرد که همکارم مرا هل داد تا تیر به من نخورد. بعد از اظهارات مرد طلافروش و انجام تحقیقات محلی، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین مداربسته طلافروشی پرداختند و با توجه به شیوه دزدان مسلح احتمال دادند که آنها در جای دیگری نیز دست به سرقت زده‌باشند.

پیش از این یک طلافروشی در منطقه فلاح و یک طلافروشی دیگر در منطقه شوش نیز به همین شیوه مورد دستبرد قرار گرفته بود. بررسی اظهارات صاحبان این دو طلافروشی نشان داد که در آن دو سرقت نیز سارقان مسلح با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا و با تهدید اسلحه کلاشینکف اقدام به سرقت کرده و در یکی از سرقت‌ها، صاحب طلافروشی و همسایه وی را مورد اصابت گلوله قرار داده اند. با این اطلاعات، شکی برای پلیس باقی نماند که سارق دو طلافروشی قبلی، همان‌هایی هستند که به طلافروشی مشیریه دستبرد زده اند.

درحالی‌که احتمال افزایش این سرقت‌های مسلحانه وجود داشت کارآگاهان با کنار هم قرار دادن اطلاعاتی که از شاهدان هر سه سرقت به‌دست آورده بودند، به سرنخ‌هایی از دزدان رسیدند و در ادامه توانستند هویت سه دزد نقابدار را شناسایی کنند. بنابراین پاتوق‌های احتمالی آنها زیرنظر گرفته شد تا اینکه سرانجام مخفیگاه آنها در شرق و جنوب شرق تهران شناسایی و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران، 10اسفند‌ماه سال گذشته موفق شدند در سه عملیات جداگانه هر سه دزد نقابدار را دستگیر کنند.

اعضای این باند مهدی 36ساله، جعفر41ساله و عباس 30ساله هستند که از آنها دو قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف به همراه پنج عدد خشاب، دو قبضه اسلحه جنگی از نوع کلت کمری، یک قبضه اسلحه جنگی از نوع برنو، سه عدد مین جنگی ضد‌نفر و صدها تیر جنگی و... کشف شد.

با دستگیری اعضای این باند مخوف و انجام تحقیقات، راز یکی دیگر از سرقت‌های متهمان فاش شد. تجسس‌ها نشان می‌داد که سارقان مسلح شهریور‌ماه سال گذشته در منطقه بلوار کشاورز به سمت زن جوانی که اقدام به خرید 116سکه طلا به ارزش 200میلیون تومان از یک طلافروشی کرده بود حمله کرده و با تهدید وی دست به سرقت سکه‌های طلا زده بودند. به گزارش همشهری بعد از انجام تحقیقات تکمیلی، دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی تهران برای سه سارق مسلح به اتهام محاربه کیفرخواست صادر کرد و پرونده را برای انجام محاکمه و صدور حکم به دادگاه انقلاب فرستاد.

کد خبر 209249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز