جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند زورگیران خشن که در جریان یکی از سرقت‌هایشان لپ‌تاپ حاوی چند سال تحقیقات یکی از نخبه‌های علمی کشور را به سرقت برده بودند در بررسی‌های پلیس دستگیر شدند.

متهمان

اواسط مهرماه سال گذشته یکی از نخبه‌های علمی کشور از محل کارش به خانه‌اش حوالی میدان هفت تیر می‌رفت که هدف حمله چند دزد موتورسوار قرار گرفت. سارقان درحالی‌که چاقو در دست داشتند می‌خواستند اموال مرد جوان را سرقت کنند و وی با دیدن برق تیغه چاقوی آنها، کیف حاوی لپ‌تاپ و موبایلش را در اختیار آنها قرار داد تا جانش را نجات دهد.

با این حال دزدان با چند ضربه چاقو، کتف و دست راست وی را به‌شدت مجروح کردند و با سرقت اموالش پا به فرار گذاشتند. مرد جوان که لباس‌هایش غرق خون بود از یک خودروی عبوری کمک گرفت و خودش را به بیمارستان رساند. وقتی وی از بیمارستان مرخص شد به اداره آگاهی رفت و به طرح شکایت پرداخت.

او گفت: من دکتری علوم ریاضی دارم و از نخبه‌های علمی کشور به شمار می‌روم. داخل لپ‌تاپم، تحقیقات چند ساله‌ام در زمینه‌های علمی وجود داشت که دزدان آن را به همراه دسته چکم به سرقت بردند. با اظهارات مرد جوان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان خشن شروع شد.

مأموران شماره چک‌های به سرقت رفته از کیف شاکی را به تمامی بانک‌ها اعلام کردند و مدتی بعد متوجه شدند فردی با مراجعه به یکی از بانک‌های شهر قزوین قصد داشته یکی از چک‌های مسروقه را نقد کند. ماموران با شناسایی این فرد، وی را به اداره آگاهی تهران دعوت کردند. او در تحقیقات گفت: آبان‌ماه 91، دو نفر ناشناس برای خرید یک رأس گوساله نزد من آمدند و بابت خریدشان یک چک به من دادند.

من هم شماره تلفن ثابت و شماره پلاک ماشینشان را یادداشت کردم اما وقتی چک را به بانک بردم متوجه شدم که این چک مدتی قبل‌تر از فردی در تهران به سرقت رفته است. ماموران با بررسی شماره پلاکی که مرد فروشنده یادداشت کرده بود به مردی به اسم مرتضی رسیدند. مرتضی در بازجویی‌ها مدعی شد که دسته چک مسروقه را به مبلغ 100هزار تومان از دو نفر از دوستانش به اسامی علی و محسن خریده است. در ادامه علی و محسن شناسایی شدند و مشخص شد آنها از همدستان فراری یکی از زورگیران خیابان خردمند هستند که سال گذشته به‌دنبال انتشار فیلم زورگیری‌اش به همراه همدستش دستگیر شده و با صدور حکم اعدامشان، مدتی بعد هر دوی آنها در محل زورگیری اعدام شده بودند.

با این اطلاعات جست و جو برای دستگیری علی و محسن ادامه یافت تا اینکه اسفند سال گذشته علی در مخفیگاهش دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها به سرقت خونین از نخبه علمی به همراه محسن و دو نفر دیگر به نام‌های سعید و کامران اعتراف کرد.با اعترافات علی، محسن و دو عضو دیگر باند نیز دستگیر شدند.

در این میان یکی از متهمان به نام کامران به سرقت طلا، به‌ویژه گردنبند از زنان و دختران نیز اعتراف کرد و مدعی شد که طلاهای مسروقه را با همدستی دختر مورد علاقه‌اش به فروش می‌رسانده‌است. سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: دزدان سرقت‌هایشان را با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125آبی و مشکی انجام می‌دادند. وی با اشاره به اعتراف اعضای این باند به ده‌ها فقره زورگیری افزود: مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری یا طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 209925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز