گروه حوادث: سارق حرفه‌ای وقتی یک‌ماه در بیمارستان بستری شد، نقشه سرقت از خانه ویلایی مقابل بیمارستان را طراحی کرد.

اول اسفند‌ماه سال‌جاری ساکنان خیابانی در شمال پایتخت صدای فریادهای مردی را از داخل یک خانه ویلایی شنیدند که مرتب می‌گفت: دزد؛ دزد. همزمان با فریادهای این مرد، شاهدان شخصی را، دیدند که از تراس خانه به داخل حیاط پرید و از خانه بیرون رفت. شاهدان به تعقیب وی پرداختند و مرد مرموز را دستگیر کردند.

همزمان ماجرا به ماموران کلانتری 102پاسداران گزارش شد و مرد سارق در اختیار ماموران قرار گرفت. با دستگیری این مرد شاکی پرونده به ماموران گفت: ساعتی پیش، زمانی که مقابل خانه پدری‌ام رسیدم و قصد ورود به آنجا را داشتم با باز بودن در، روبه‌روشدم و خیلی تعجب کردم.

وی ادامه داد: می‌دانستم هیچ‌کس در خانه نیست و از اینکه در حیاط خانه ویلایی پدرم باز بود، وحشت به دلم افتاد و با اضطراب وارد آنجا شدم. پشت در تعدادی وسایل چیده شده بود تا مانع ورود دیگران شود؛ همان لحظه متوجه شدم که احتمالا سارق یا سارقان به آنجا دستبرد زده‌اند. برای همین سعی کردم وسایل و صندلی‌هایی را که پشت در چیده شده بود، کنار بکشم تا بتوانم وارد خانه شوم.

وی افزود: به سختی موفق شدم وسایل را کنار بکشم و وقتی وارد خانه شدم، آنجا را به هم ریخته دیدم. در همان لحظه شخصی به سمت تراس فرار کرد و پس از پریدن به داخل حیاط از خانه بیرون رفت و من فریاد‌زنان از مردم کمک خواستم که شهروندان وی را دستگیر کردند.

سارق سابقه‌دار

با دستگیری متهم و انجام تحقیقات مشخص شد که وی سابقه‌دار است و روی تخت بیمارستان نقشه سرقت از خانه ویلایی را کشیده. وی به ماموران گفت: حدود یک‌ماه در بیمارستانی که روبه‌روی خانه ویلایی قرار دارد، بستری شدم و در همان مدت متوجه شدم که در این خانه کسی زندگی نمی‌کند و با توجه به اینکه دیوارهای ساختمان کوتاه بود، همان لحظه فکر سرقت به سرم زد. بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شدم تصمیم گرفتم نقشه‌ام را به مرحله اجرا بگذارم.

شب حادثه از دیوار خانه، پریدم و وارد آنجا شدم. بعد از سرقت پول و اموال با ارزش، زمانی که می‌خواستم از آنجا فرار کنم از بخت بدم مالباخته رسید و به دام افتادم. همه اموال را داخل چند ساک گذاشته بودم که با برداشتن آن سعی داشتم فرار کنم که در نقشه خود ناکام ماندم.

ماموران در بازرسی از ساک‌هایی که همراه متهم بود، اموالی از قبیل 200هزار تومان پول، جعبه‌های جواهری تزیینی، قاب‌های تزیینی قیمتی قدیمی، بشقاب‌های تزیینی، یک ساک متعلق به مالک شامل تجهیزات مراسم دفن و کفن و کلکسیون تسبیح‌های قیمتی نیز کشف شد.سرهنگ امانی، رئیس‌کلانتری 102پاسداران با اعلام این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، قرار بازداشت موقت وی صادر شد و او در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت تا در تحقیقات تکمیلی زوایای پنهان پرونده درخصوص سرقت‌های احتمالی دیگر از سوی این سارق سابقه‌دار فاش شود.

کد خبر 202718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز