گروه حوادث: مأموران پلیس تنها با در دست داشتن ریموت دزدگیر خودروی قربانیان، راز قتل دو برادر بی‌گناه را فاش کردند. عاملان جنایت که دو جوان هستند تحت تعقیب مأموران قرار دارند و پلیس و بازپرس پرونده برای دستگیری آنها از مردم یاری خواسته‌اند.

حوادث

25 دی امسال مرد جوانی سوار بر خودروی خود در حال عبور از جاده‌ای در حاشیه شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام بود که چشمش به دو جسد در کنار جاده افتاد. مرد که وحشت کرده بود از ماشین پیاده شد و با دیدن رد خون و اجساد بی‌جان دو پسر جوان با پلیس تماس گرفت و ماجرا را گزارش کرد. دقایقی بعد مأموران پلیس همراه بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب این شهر راهی محل حادثه شدند و تحقیقات برای کشف راز مرگ دو پسر جوان شروع شد.

متخصصان پزشکی قانونی در معاینات اولیه علت اصلی مرگ دو جوان را اصابت ضربات جسم تیزی مانند چاقو و گلوله اعلام کردند و گفتند که حدود 12ساعت از زمان جنایت می‌گذرد. باتوجه به مدارکی که از جیب‌های قربانیان به‌دست آمد مشخص شد که آنها دو برادر هستند اما آنچه هنوز معلوم نبود، اینکه از سوی چه کسانی و با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده‌اند. کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها موفق به کشف یک ریموت دزدگیر خودرو در جیب یکی از مقتولان شدند.

این یعنی قربانیان احتمالا دارای ماشین بوده‌اند و با توجه به اینکه اثری از خودروی آنها نبود، فرضیه سرقت مرگبار مدنظر قرار گرفت. براساس این فرضیه، مأموران حدس می‌زدند که دو برادر جوان صاحب خودرویی بوده‌اند که با استفاده از خودرو اقدام به مسافرکشی می‌کرده‌اند و عاملان جنایت نیز دزدانی بوده‌اند که به‌عنوان مسافر سوار خودروی آنها شده و سپس نقشه قتل و سرقت را عملی کرده‌اند. با این فرضیه بررسی‌ها ادامه یافت و در ادامه تحقیقات خانواده مقتولان شناسایی شدند. در پرس و جو از آنها مشخص شد که این دو برادر با کسی دشمنی نداشته‌ و با استفاده از خودروی پژوی خود اقدام به مسافرکشی می‌کرده‌اند. بنابراین حدس اولیه پلیس درباره اینکه جنایت از سوی سارقان رخ داده است قوت گرفت.

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شیروان چرداول با بیان این خبر گفت: در این مرحله تنها سرنخی که در دست داشتیم ریموت خودروی قربانیان بود. به همین‌خاطر از مأموران خواستم به شهر و روستاهای اطراف بروند و مدام دکمه ریموت را فشار دهند. احتمال داشت که عاملان جنایت در یکی از مناطق اطراف مخفی شده باشند و در این صورت با توجه به اینکه ریموت تا مسافت زیادی کار می‌کرد، می‌شد خودروی قربانیان را پیدا کرد.

نقشه زیرکانه

کارآگاهان تحقیقات را آغاز کردند. آنها ریموت به‌دست به جست و جو در شهر و روستاهای اطراف پرداختند. این جست و جو‌ها بعد از چند ساعت نتیجه داد و سرانجام خودروی پژوی قربانیان در شهری نزدیک محل پیدا شدن اجساد پیدا شد. داخل خودرو آثار خون به چشم می‌خورد. از طرفی مأموران حدس می‌زدند که محل پارک خودرو نزدیک محل زندگی عاملان جنایت باشد بنابراین پرس و جو از ساکنان این محله شروع شد و سرانجام مأموران متوجه شدند که یکی از همسایه‌ها به نام مجتبی همراه دو نفر دیگر با این خودرو دیده شده‌اند.

راز جنایت

مجتبی که محل زندگی‌اش درست روبه‌روی محلی بود که خودروی قربانیان پارک شده بود، دستگیر شد و وقتی دید دستش رو شده و مأموران پی به حقیقت برده‌اند در بازجویی‌ها گفت: شب گذشته یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت کار مهمی با من دارد. چند لحظه بعد زنگ در خانه به صدا درآمد. دوستم به همراه یک‌نفر دیگر سوار ماشین پژویی بودند که شما مقابل خانه‌ام کشف کردید. مهدی به من گفت که ماشین را شب گذشته سرقت کرده‌اند و از من خواست که ماشین را مدتی در محلی مخفی کنم تا کسی از ماجرای سرقت باخبر نشود. او دوستم بود و من نمی‌توانستم به او نه بگویم. از طرفی از ماجرای قتل و اینکه مهدی و دوستش برای سرقت خودرو دست به قتل دو برادر زده‌اند خبر نداشتم، برای همین قبول کردم و قرار شد که ماشین مقابل خانه مان باشد و روز بعد آن را به محل دیگری منتقل کرده و مخفی کنم اما قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهم دستگیر شدم.

فرار قاتلان

با اظهارات مرد جوان، هویت دو عامل اصلی جنایت به نام‌های صابر و مهدی شناسایی شد و مأموران راهی مخفیگاه‌های آنها شدند اما هر دوی آنها که در جریان لو رفتن ماجرا و حضور پلیس در مقابل خانه دوستشان قرار گرفته بودند، بدون برجا گذاشتن ردی از خود پا به فرار گذاشته بودند. با این حال تصاویر آنها در اختیار تمامی واحدهای گشت و ایست‌های بازرسی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری قاتلان فراری آغاز شد اما ردی از آنها به‌دست نیامد.

قاضی بهادری، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شیروان چرداول با صدور مجوز انتشار عکس بدون پوشش متهمان فراری در روزنامه همشهری از کسانی که از مخفیگاه این دو قاتل تحت تعقیب خبر دارند خواسته است تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 2184180-0841و 4223971-0842در اختیار مأموران پلیس آگاهی یا پلیس 110قرار دهند.

کد خبر 203741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز