گروه حوادث: کمک به زلزله‌زده‌ها بهانه مردان تبهکاری بود که با چک‌های بلامحل دست به کلاهبرداری میلیونی می‌زدند.

متهمان

19دی‌ماه سال‌جاری مرد مغازه‌داری نزد پلیس رفت و به مأموران گفت: چندی قبل شخصی به نام مهرداد به محل کارم در محدوده بازار تهران آمد و خود را مأمور خرید یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرد. وی بعد از خرید مواد غذایی چندین‌مرتبه دیگر هم به مغازه‌ام آمد و بعد از خرید، هزینه آن را به‌صورت نقدی پرداخت کرد تا اینکه چند وقت پیش مجددا به محل کار من آمد و مدعی شد که قصد خرید برنج برای مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور را دارد. وی اقدام به خرید چندین تن برنج به ارزش 160میلیون تومان کرد و بعد از آن یک فقره چک مدت‌دار (یکماهه) در اختیارم قرار داد اما زمانی که موعد چک سر رسید و به بانک رفتم، فهمیدم که حساب او خالی است.

بعد از شکایت این مرد تیمی از مأموران پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین مرحله به بررسی حساب بانکی مهرداد (مرد خریدار) پرداختند و متوجه شدند که حساب با هویت جعلی افتتاح شده است. درحالی‌که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت مأموران با چند شکایت مشابه دیگر نیز روبه‌رو شدند. در تمامی آنها مهرداد و همدستش در پوشش مأمور خرید یکی از ارگان‌های دولتی اقدام به خرید مواد غذایی ازجمله برنج، قند، چای، انواع کنسرو، تخم‌مرغ، حبوبات و حتی لوازم برقی کرده و چک بلامحل به فروشندگان داده بودند.

کارآگاهان در ادامه به چهره‌نگاری از متهمان پرداختند و آنها را بین مجرمان سابقه‌دار شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان سهراب 40ساله و سواد 51ساله نام دارند و پیش از این توسط پلیس تهران و دیگر استان‌های کشور دستگیر شده بودند. مأموران مدتی بعد دفتر کار جدید متهمان را در مارلیک کرج شناسایی و آنها را هنگام تنظیم قرارداد خرید چندین تن برنج و کلاهبرداری از یکی از فروشندگان عمده مواد غذایی دستگیر کردند.

در ادامه مأموران موفق به کشف سه انبار محل نگهداری مقادیر زیادی از انواع اقلام و مواد غذایی خریداری شده از مالباختگان شدند. سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر جرائم ارتکابی از سوی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شده است و از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

حمله دزدان مسلح به یک طلافروشی در پایتخت

گروه حوادث: سارقان مسلح درحالی‌که صورتشان را با نقاب پوشانده بودند به یک طلافروشی در جنوب شرق پایتخت حمله کردند و با شلیک دو گلوله دست به سرقت طلا و جواهرات زدند. ساعت 11دیروز چهار مرد نقابدار درحالی‌که سوار بر دو موتور بودند مقابل یک طلافروشی در خیابان 13آبان مشیریه تهران توقف کردند.

دو نفر از مردان نقابدار از موتور پیاده شدند و دو نفر دیگر سوار بر موتور در انتظار همدستان خود نشستند. به گفته شاهدان، دو نقابدار درحالی‌که اسلحه کلاش در دست داشتند، به طلافروشی حمله کردند و برای ترساندن صاحب طلافروشی اقدام به شلیک دو گلوله کردند که به دیوار مغازه برخورد کرد. نفر دوم به سمت ویترین طلا و جواهرات رفت و بعد از برداشتن مقداری از طلاها، آنها را داخل کیسه‌ای ریخت و بعد پا به فرار گذاشتند. به گزارش همشهری،‌ تیمی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده‌اند.

کد خبر 203227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز