گروه حوادث: با دستگیری 63نفر از اراذل و اوباش پایتخت در دوازدهمین و آخرین مرحله از طرح برخورد با اوباش پایتخت در سال 91، تعداد دستگیری‌های امسال به هزارو600 نفر رسید.

حوادث دستگیری

سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران و در حاشیه دوازدهمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی و اجتماعی که در میدان امامت محله تهران‌نو انجام شد گفت: این طرح بامداد یکشنبه انجام شد و در جریان آن 63تن از اراذل و اوباش منطقه تهران‌نو دستگیر شدند که پرونده آنها در روزهای آتی به مراجع قضایی ارسال می‌شود. وی با اشاره به روند نزولی اوباشگری در تهران تصریح کرد:

در حال رصد هستیم تا ببینیم اجرای طرح‌های پلیس در سال 91چه میزان در ارتقای احساس امنیت شهروندان نقش داشته است. وی به دستگیری هزارو600 نفر از اراذل و اوباش تهران در طرح‌های امسال اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در مرحله دوازدهم، همه دستگیرشدگان جزو اوباش سطح دو بودند و تنها یک نفر در بین آنها داشتیم که به‌صورت باندی در شرق تهران فعالیت می‌کرد. وی تأکید کرد: این مسئله نشان می‌دهد برخوردهای پلیس و دستگاه قضایی توانسته است نقش مهمی در کاهش اوباشگری در پایتخت ایفا کند.

براساس این گزارش تجاوز به عنف، توزیع و فروش موادمخدر، مزاحمت برای نوامیس، تشکیل باندهای فساد و شرارت، عربده‌کشی، شرب‌خمر، تخریب اموال عمومی و... ازجمله اتهامات افرادی بود که صبح دیروز از سوی پلیس دستگیر شدند. سردار ساجدی‌نیا همچنین درخصوص آخرین چهارشنبه‌سال نیز گفت: از 25اسفندماه برنامه‌های ویژه‌ای درخصوص آخرین چهارشنبه‌سال خواهیم داشت اما آمارها نشان می‌دهد قاچاق موادمحترقه کاهش داشته و با همکاری خوبی که از سوی صنف رنگ‌فروش‌ها مشاهده کردیم امیدواریم در چند روز باقیمانده تا پایان سال نیز شاهد حادثه‌ای در پایتخت نباشیم.

کد خبر 204805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز