مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: فضا و زمان یکی از آن پدیده‌هایی است که به ما نشان می‌دهد آنچه ساعت نشان می‌دهد، زمان نیست!

ساعت

عوامل دنیا و ذرات همیشه حرکتی رو به جلو داشته و معکوس عمل نمی‌کنند و همیشه در حال تکاپو هستند. ایا این پویای را می‌توان در زمان و با زمان اندازه گرفت؟

زمان چیست؟ آیا بشر می‌تواند زمان را تحت اختیار خود بگیرد؟ و یا آن را کنترل کند؟ این‌ها سوال‌های هستند که فلاسفه  و فیزیکدانان، پاسخ‌های متفاوتی به آن داده‌ و خواهند داد.

زمان به زبان ساده‌تر، یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر فرد است و در واقع سرمایه‌ای برگشت ناپذیر در اختیار انسان است. زمان غیر قابل خریداری و غیر قابل تولید و بازیافت است.

زمان سرمایه عظیمی است که با سرعتی مانند نور به پیش می رود. در صورتی زمان می‌تواند به نحو احسن برای انسان مفید باشد و با مدیریت صحیح، کنترل شود. انسان آگاه باید از فرصت‌ها بهترین بهره‌ها را برد.

با توجه به اهمیت زمان در زندگی افراد طراحان ساعت دست به طراحی جالبی از نمایش زمان زده‌اند. این طراحی منحصر به فرد با پروژه دیده بانی "گذشته، حال و آینده" ارائه شده است.

ساعتی با طرح گذشته، حال و آینده

این ساعت مدرن با تمرکز بر اهمیت، زمان حال حاضر یا لحظه حال، طراحی شده است. به عبارتی هر زمان که شما به آن نگاه کرده و آن را چک ‌کنید، متوجه خواهید شد که در چه شرایط زمانی قرار دارید!

آیا دارید کاری در لحظه حال انجام می‌دهید؟ چه کاری در لحظه حال انجام می‌دهید؟ چه کاری انجام داده‌اید؟ (گذشته) یا اینکه چه کار‌های باید در زمان آینده انجام دهید؟

این طراحی زیبا، دقیق و جالب است. یک ساعت مچی به منظور تمرکز افراد بر روی سه زمان  موجود یا تعریف شده... زمان حال،   زمان گذشته و زمان آینده.

این ساعت به گونه‌ای است که تنها زمان "حال" را به شما نشان می‌دهد. چرا که زمان گذشته، گذشته است و به کار شما نمی‌آید... و اعداد بعدی که زمان آینده را نشان می‌دهند نیز پنهان است. چرا که هنوز وجود ندارند و توسط شما خلق نشده‌اند...

این ساعت توسط "دانیل ویل هریس" متخصص و طراح گرافیک کامپیوتر و وب امریکایی طراحی شده و ضد آب است در تبلیغ این ساعت آمده است که تنها در " زمان حال" زندگی کنید.

yankodesign.com

کد خبر 203675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز