همشهری‌آنلاین: براساس حکم یک قاضی، شرکت علمی رایانه متشکل از شخصیتهای دانشگاهی هلندی و بریتانیایی از انتشار مقاله آکادمیک خود درباره شکستن سیستم امنیتی اتومبیلهای لوکس منع شد تا امنیت میلیونها دستگاه اتومبیل لوکس در خطر قرار نگیرد.

ماشین

به گزارش مهر، دادگاه عالی در بریتانیا طی یک حکم رسمی فلاویو گارسیا استاد علوم رایانه ای دانشگاه بیرمنگهام را از افشای یک الگوریتم منحصر به فرد که کلید اتومبیل‌های لوکس را شناسایی می کند، منع کرده است تا امنیت این اتومبیل‌ها حفظ شوند.

حکم این دادگاه بریتانیایی یک گام موقتی در پرونده ای است که توسط فولکس واگن علیه گارسیا مطرح شده است.

گارسیا و دو کارشناس رمزنویسی دیگر از یک دانشگاه هلندی اقدام به شکستن سیستم امنیتی این اتومبیل‌ها کردند.

براساس ادعای شرکت فولکس واگن انتشار این مقاله می تواند موجب شود که هرکس به ویژه یک دسته مجرم با ابزار مناسب سیستم امنیتی را شکسته و یک اتومبیل به سرقت ببرند. این اتومبیل‌ها با سیستمی محافظت می‌شود که به آن رمز مگاموس گفته می‌شود، این سیستم یک الگوریتم است که با کدهایی کار می کند که بین کلید و اتومبیل رد و بدل می‌شود.

دانشمندان می‌خواستند که این مقاله را در هم اندیشی امنیت یوزنیکس که قرار است ماه آگوست (مرداد ماه) در واشنگتن دی سی برگزار شود، منتشر کنند اما دادگاه این حکم منع انتشار موقتی را صادر کرد. فولکس واگن از دانشمندان خواسته که یک نسخه آماده چاپ از مقاله خود را بدون افشای کدها منتشر کنند، اما آنها از انجام این کار سرباز زده‌اند.

این مقاله با عنوان پیاده سازی رمز مگاتوس: برداشتن قفل ایموبیلایزر یک اتومبیل به صورت وایرلس در منع چاپ به سر می‌برد.

فولکس واگن به دادگاه گفته است که این فناوری در اتومبیل‌های ساخت این شرکت و سایر اتومبیل سازان در بازار مورد استفاده قرار گرفته است.

گارسیا به همراه باریس اگ و روئل وردولت از دانشگاه استیچتینگ کاتولیک اعلام کردند که آنها یک کار علمی مسئولیت پذیرانه و مشروع انجام داده و هدفشان ارتقای امنیت برای همه بوده است نه این که به مجرمان کمک کنند که اتومبیل‌های لوکس و مجلل را با فناوری‌های پیشرفته به سرقت ببرند.

آنها اضافه کردند که مردم حق دارند که از ضعف امنیتی این دستگاه‌ها در این اتومبیل‌های گران قیمت خبردار شوند در غیر این صورت مجرمان و صنعت اتومبیل سازی از آن باخبر بوده و عموم مردم بی‌اطلاع می‌مانند.

در دادگاه مشخص شده است که بررسی‌های پیچیده ریاضیاتی آنها نرم‌افزار پشت این کد را بررسی کرده است، این نرم افزار از سال 2009 در اینترنت موجود بوده و از تکنیکی به نام برش تراشه استفاده می‌کند.

کد خبر 225173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز