یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا شما هم از ان دسته افرادی هستید که تلفن همراه خود را روی میز غذاخوری جا می‌گذارید؟ اگر پاسخ شما بله است، باید بگوییم که دیگر نگران این مسئله نباشید. رومیزی‌های جیب‌دار هوشمند برای رفع این مشکل در راه هستند.

رومیزی جیب‌دار هوشمند

کارایی تلفن‌ همراه در زندگی بشر روز به روز بیشتر و وابستگی ما به این تکنولوژی غیر کنترل شده است. به طوریکه در همه جا و در هر شرایطی ما به این تلفن متصل شده‌ایم. تلفن همراه یا تکنولوژی که در حال حاضر، جزء اصلی و جدا نشدنی افراد محسوب می شود.

با این اوصاف طبیعی است که هنگام صرف غذا همه  افراد تلفن همراه خود را کنار بشقاب  و یا روی میز می‌گذارند به گونه‌ای که این تلفن‌ها به یکی از ظروف غذاخوری ضروری سفره‌ها تبدیل شده‌اند! در این میان قوانین و مقررات سخت بسیاری از رستوران‌ها بخصوص از نوع سنتی آن برای عدم صحبت و خاموش کردن تلفن همراه، موجب تنش‌های بسیاری بین افراد شده است.

شاید برای برخی، این ایده موهن باشد، ولی افراد بسیاری هستند که در این دنیای پر مشغله به نوعی باور نکردنی به این تلفن‌همراه خود وابسته و با آن کار می‌کنند.  چنین تکنولوژی برای آنها به یکی از ضروریات حیاتی تبدیل شده است.

چرا که این افراد دائما در حال چک کردن تلفن همراه خود برای ارتباط کاری، دوستان، خانواده، اخبار، بازار و.... هستند و نبود یا جا ماندن آن در سر میز غذا و یا هر جای دیگر یک مشکل اساسی برای آنها بوجود خواهد آورد.

برای رفع این مشکل و تنش طراح  موسسه تکنولوژی دوبلین، "پائولا اوکانر" یک رومیزی هوشمند طراحی کرده است که به کاهش تنش میان قوانین و مقررات رستورانها برای عدم صحبت کردن با تلفن همراه، هنگام غذا خوردن، کمک می‌کند.

رومیزی جیب‌دار هوشمند برای تلفن همراه

طراح قرار دادن پاکت یا جیب هوشمند بر روی رومیز‌های رستوران‌ها، منازل و...یک طرح و راه‌حل نهایی این موسسه برای این مشکل است.

این طرح در حال حاضر برای نمونه و آزمایش تولید شده است. که در چند رستوران برای آزمایش قرار داده شده است. گفته شده است که با پایان این آزمایش‌ها تعداد کثیری از این رومیزی‌ها با طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌‌های مختلف برای بازار کار و فروش عمومی تولید خواهد شد.

این محصول بخشی از روند رو به رشد تحقیق و پیدا کردن راه‌های ممکن برای حفظ ارتباط و اتصال افراد بصورت آنلاین است.

این طرح یک جیب شفاف با توانایی انتقال لرزش گوشی‌های همراه و نشان دادن پیام و ...است. در واقع این جیب‌ها یک پرده نمایش مناسب برای گوشی شما هنگام خوردن غذا است. همچنین در صورت جا گذاشتن و فراموش کردن گوشی همراه، این تکنولوژی با برقراری ارتباط شفاهی به شما یادآوری خواهد کرد...

رومیزی جیب‌دار هوشمند برای تلفن همراه

این رومیزی هوشمند از 100 درصد پارچه کتانی ایرلندی ساخته شده است. صفحه نمایش روی جیب همه فعالیت‌های تلفن همراه شما را نشان می‌دهد بخصوص هنگام چت کنفرانسی و یا سایر چت های دیگر.

به نظر می‌رسد، ارائه این راه حل جدید در بافت سنتی موجود در جامعه، مفید واقع شود. صاحبان این طرح معتقدند که این ایده می‌تواند با یک لرزه خفیف برای ارتباط و یاد‌آوری فرد در روی کیف، کیف پول یا جیب افراد نیز به همین خوبی کار کند.

منبع: newsfeed.time

کد خبر 224767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز