پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با پرس تی‌وی، دولت امریکا را در زمینه محافظت از حقوق شهروندانش «پنهان‌کارترین » و « دیکتاتورترین» دولت توصیف کرده است.

abyomi azikiwe

به گزارش پرس تی وی  ابایومی ازیکیوی، مدیرسایت خبری پان آفریکن در گفت و گو با بخش امریکای پرس تی وی گفت، به نظر می‌رسد که دولت اوباما در رابطه با حفاظت از حقوق شهروندان و همچنین سازمان‌ها، دیکتاتورترین و مخفی‌ترین دولت‌هاست.

دیوان‌عالی امریکا روز سه شنبه، شکایت مطرح شده علیه دولت را به دلیل تمدید قانون جاسوسی موسوم به قانون نظارت بر اطلاعات خارجی FISA رد کرد. باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، با امضای این قانون در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، امکان جاسوسی از شهروندان امریکایی را به مدت ۵ سال دیگر فراهم کرد.

ازیکیوی افزود، به نظر می‌رسد که مردم برای به چالش کشیدن این سوء استفاده‌ها نمی‌توانند به مجاری قانونی متوسل شوند.

این قانون به دولت امریکا اجازه می‌دهد تا بدون داشتن حکمی قانونی، تلفن‌ها و رایانامه‌های شهروندان را به خارج کشور بازرسی و شنود کنند.

این تحلیلگر سیاسی یادآور شد، این اقدام ضربه‌ای بسیار بسیار مهلک به حقوق مدنی و حقوق انسانی شهروندان امریکایی و هر قربانی دیگری است که مورد این سیاست جاسوسی دولت امریکا قرار می گیرد.

این فعال امریکایی افزود، ما بر این باوریم که هدف این قانون نه محافظت از شهروندان و ساکنان در مقابل حملات خارجی، بلکه سرکوب مخالفان و اعتراضات علیه دولت است.

کد خبر 203492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز