همشهری آنلاین: هیأتی از قضات دادگاه استیناف حوزه فدرال آمریکا اعلام کردند که رئیس‌جمهوری این کشور در حین تعطیلات سنا از اختیارات خود برای انتصاب گزینه‌های مورد نظرش، سوء استفاده کرده است.

obama senate

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، یک پنل متشکل از سه قاضی در دادگاه استیناف «واشنگتن دی سی» به اتفاق آرا، منطق دولت باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا برای انتصاب سه عضو هیأت ملی روابط کاری (NLRB) در زمانی که سنا سال گذشته میلادی در تعطیلات به سر می‌برده را رد کردند.

دادگاه استیناف فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اوباما با انتصاب سه عضو هیأت ملی روابط کاری در زمانی که سنا در سال گذشته میلادی در تعطیلات به سر می‌برده در واقع از حوزه اختیارات قانونی خود فراتر رفته است.

«دیوید بی سنتل» قاضی ارشد دادگاه واشنگتن با انتقاد از دولت اوباما اعلام کرد: دولت کنونی آمریکا فهم نادرستی از زمانی که امکان انتصاب در دوران تعطیلات وجود دارد، داشته است زیرا در زمان‌های خاصی رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند در هر زمان که می‌خواهد، خواه تعطیلات باشد، یا زمان ناهار یا زمانی که سنا در تعطیلات است، انتصاب‌‌هایی را صورت دهد.

بر اساس این گزارش، مسئله انتصاب‌ها در زمان خاص توسط دیوان عالی تعیین می‌شود و در نهایت معین می‌شود که رئیس‌جمهوری می‌تواند در زمان‌هایی که اقلیت سنا از بررسی و تصمیم‌گیری درباره گزینه‌های رئیس‌جمهور برای سمت خاص امتناع می‌ورزد، قضات فدرال را منصوب کند.

گرچه انتصاب افراد در حین دوره تعطیلات در تمامی طول تاریخ آمریکا صورت پذیرفته است، اما این مسئله بیشتر توسط رؤسای جمهور مدرن آمریکا در زمانی رخ می‌دهد که با مخالفت احزاب روبرو می‌شوند و نامزدها تعیین شده حتی نتوانند یک رأی در سنا به دست آورند.

کد خبر 199072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز