همشهری آنلاین: 252 نفر از نمایندگان مجلس بیانیه‌ای را درباره مذاکرات هیات جمهوری اسلامی با نمایندگان 1+5 که در روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه در قزاقستان برگزار می‌شود صادر کردند.

در متن این بیانیه که در جلسه علنی مجلس امروز توسط علیرضا منادی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد و خانه ملت آن را منتشر کرده آمده است:

با توجه به موضع منطقی و روشن نمایندگان ملت بزرگ ایران نسبت به موضع هسته‌ای به عنوان حق مسلم ملت نکات ذیل را به عنوان تذکر و هشدار جدی مطرح می‌نماییم.

1- تیم مذاکره کننده با جدیت از حقوق ملت ایران در چارچوب عهدنامه ان‌پی‌تی و مقررات آژانس ، دفاع و هرگونه تعامل را بر مبنای این حقوق و منافع ملی صورت دهند.

2- از دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل انتظار می‌رود از زیاده‌خواهی‌ها و درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا تبعیت ننمایند و از اصول ان‌پی‌تی به ویژه اصل 4 که حق داشتن فناوری هسته‌یی را به اعضا می‌دهد، دفاع کنند و مخصوصا با روش‌های جدید پلیسی‌کردن عرصه اقتصادی توسط آمریکا مقابله نمایند.

3- آمریکا همه روش‌های جنگ روانی ، صدور قطعنامه‌های غیرقانونی و اعمال تحریم‌های فراقطعنامه‌ای را آزموده و پاسخ ملت بزرگ ایران را در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دریافت نموده بنابراین ادامه این راه آب در هاون کوبیدن است، پیشنهاد ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران به آمریکا و هم‌پیمانان غربی این است که واقعیت‌های هسته‌یی امروز جمهوری اسلامی را بپذیرند و سیاست تقابل را به تعامل تغییر دهند و بدانند قطار هسته‌یی ایران در چارچوب اهداف هسته‌یی صلح‌آمیز هرگز متوقف نخواهد شد.

کد خبر 202844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز