همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان این که عیدانه 70 هزار تومانی ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت که پرداخت این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی نیاز به مجوز مجلس ندارد زیرا این اقدام برداشت از صندوق نیست بلکه نوعی استقراض است.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری گفت: پرداخت عیدانه 70 هزار تومانی به مردم یک کمک موردی در آستانه شب عید است که برای یک بار انجام می‌شود و هیچ ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد. در واقع ابهامی در این موضوع وجود ندارد که برخی بخواهند آن را به عنوان مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها عنوان کنند.

وی درباره‌ی احتمال تورم‌زا بودن پرداخت عیدانه به مردم افزود: قرار است این نقدینگی از منابع صندوق توسعه پیش‌بینی شده، از طریق مرکز مبادلات ارزی تامین شود و دلارها در این مرکز تبدیل به ریال شود و در اختیار مردم قرار گیرد در این صورت این پرداخت نقدینگی را افزایش نمی‌دهد بلکه حتی آن را جمع آوری می‌کنند و از طرف دیگر آن را وارد بازار خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد که اگر قرار باشد منابع پرداخت عیدانه به مردم از طریق بانک مرکزی تامین شود مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

قادری همچنین خاطر نشان کرد که پرداخت عیدانه به مردم نوعی استقراض از صندوق توسعه است که باید منابع آن به شکلی به این صندوق برگردد که در این رابطه دولت و مجلس باید بعدا به جمع بندی برسند.

کد خبر 201584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز