قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه دولت طی سه سال2.5میلیارد دلاری را که از صندوق توسعه قرض می‌گیرد، بازمی‌گرداند، گفت: با توجه به اینکه این مبلغ در مرکز مبادلات به ریال تبدیل می‌شود آثار تورمی نخواهد داشت.

محمد قاسم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: آثار تورمی به نحوه تأمین مالی بستگی دارد؛ به‌طوری که اگر منابع صندوق در مرکز مبادلات به ریال تبدیل شود و ریال برای پرداخت کمک نقدی در اختیار معاونت برنامه‌ریزی قرار گیرد اثر تورمی نخواهد داشت. قائم‌مقام صندوق توسعه ملی در ادامه تصریح کرد: اگر بانک مرکزی ارز صندوق را به ریال تبدیل نکند و آن را نگه دارد و ریال موجود را برای پرداخت کمک نقدی در اختیار دولت قرار دهد و در آینده ارز را به ریال تبدیل کند، اثر تورمی خواهد داشت.

حسینی همچنین در واکنش به برخی صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه کمک باید کالایی باشد تا اثر تورمی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: فرقی ندارد که کمک نقدی باشد و یا کالا به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه کالا به میزان کافی در کشور وجود دارد و در این زمینه کمبود نداریم، ادامه داد: مردم قدرت خرید می‌خواهند و تفاوتی ندارد که به مردم کارت داده شود و یا پول نقد به‌حساب آنها واریز شود.

کد خبر 201868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز