همشهری آنلاین: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حوض شناور 2000 تنی با نام سفینةالنجاة که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به دست متخصصان و کارکنان صنایع دریایی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به انجام رسیده است، به آب انداخته شد.

حوض شناور 2000 تنی سفینةالنجاة

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح - در تشریح مشخصات حوض شناور سفینةالنجاة گفت: این حوض شناور با طول 105/5 متر، عرض 22 متر و ارتفاع 11 متر نخستین حوض شناور 2000 تنی کشور است که در دریای خزر به آب انداخته شد.

وی افزود: شناور 2000 تنی سفینةالنجاة، برای از آب‌گیری و به آب‌اندازی انواع مختلف شناورها و سازه‌های دریایی تا وزن 2000 تن کاربرد دارد. این شناور به عنوان یک کارگاه مجهز تعمیراتی روی آب، قادر است تعمیرات و تست انواع شناور و سازه‌های دریایی را انجام دهد.

وزیر دفاع تصریح کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، وزارت دفاع امروز در حوزه‌های مختلف صنعت دریایی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار و قادر است کلیه نیازمندی‌های نیروهای مسلح را به صورت خوداتکا و بومی تأمین کند.

وحیدی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های متخصصان و کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمند دیگری در حوزه صنعت دریایی در دست اقدام داریم که به مرور به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید.

کد خبر 201128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز