سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در یک‌سال گذشته از همکاری‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی کشور سخن گفته‌اند.

آثارباستانی

براساس خبرهای منتشر شده در یک سال اخیر گروه‌های خارجی به ایران آمده‌اند تا در حوزه اسکن محوطه‌های باستانی و مرمت‌های لازم برای محوطه‌های تاریخی و باستانی همکاری کنند.

گروه‌های باستان‌شناسی و متخصصان مرمت از ایتالیا، ژاپن و آلمان گروه‌هایی بودند که به‌منظور بررسی‌های باستان‌شناسی به ایران سفر کرده‌اند اما رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چندان تمایلی به ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقداماتی که باستان‌شناسان خارجی در ایران انجام داده‌اند ندارد.

پریسا محمدی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور دیروز در پاسخ به درخواست خبرنگار همشهری مبنی بر ارائه گزارش فعالیت‌های گروه‌های خارجی و اینکه فعالیت آنها در کدام مناطق و آثار تاریخی کشور بوده است، گفت: از زمانی که مسئولیت پژوهشگاه را بر‌عهده گرفتم با چند گروه از باستان‌شناسان خارجی و دانشگاه‌های بین‌المللی تفاهمنامه امضا کردیم تا آنها پیشنهادهای خود را برای همکاری با ایران اعلام کنند تا براساس اولویت‌ها تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی، آلمان، اتریش و ژاپن ازجمله کشورهایی هستند که پیشنهادهای خود را اعلام کرده‌اند. پریسا محمدی همچنین از ورود مواد مورد نیاز برای مرمت آثار تاریخی و باستانی کشور به ایران و دپوی آنها در گمرک خبر داد و گفت: ماده مورد نیاز برای مرمت‌ها وارد کشور شده است. در حال حاضر نیز در انتظار نتایج به‌دست آمده از تست این مواد بر آثار تاریخی کشور هستیم تا بدانیم که آیا اینها با بستر آهکی تخت جمشید سازگار هستند یا خیر؟

کد خبر 201071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز