گروه شهری: مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی از نصب آثار حجمی جدید در آستانه سال نو خبر داد و گفت: تعداد زیادی از آثار حجمی از منتخب دوسالانه دوم و سوم مجسمه‌سازی‌ و فراخوان استقبال از بهار 92 تا پایان اسفند‌ماه در تهران نصب می‌شوند.

مجتبی موسوی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طی روزهای اخیر شش اثر از مجموع این آثار در نقاط مختلف تهران نصب شده است. وی افزود: اثر «اسطوره اکنون» کاری از امیررضا یار احمدی در بوستان هنرمندان واقع در منطقه شش، «مریدان» ساخته محمدرضا نیک‌سیرت‌فرد در بوستان اندیشه منطقه هفت، «نوزایی» اثر رضا حسینی در بوستان میعاد و «سرو» ساخته علی خطایی در منطقه شش نصب شده‌اند. همچنین اثر «خانم» شیخ بهاءالدین‌زاده از مجموعه حشمت خانم در بوستان لاله و اثری بدون عنوان از احمد سلیمانی در منطقه هفت خیابان بهار شیراز در چند روز گذشته نصب شده‌اند.

مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی با بیان اینکه نصب آثار جدید طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت، گفت: عمده این آثار نصب دائم خواهند بود و تنها بخشی از آنها به‌صورت موقت و در طرح استقبال از بهار نصب می‌شوند. موسوی درخصوص نصب آثار حجمی با مضامین مذهبی نیز اظهار کرد: تعداد آثار حجمی نصب‌شده با مضامین مذهبی، تا پایان سال به بیش از 100مورد خواهد رسید. وی با اشاره به انتخاب این آثار افزود: طی سه مرحله فراخوان آثار حجمی با مضامین مذهبی اعلام شد که در نهایت بیش از 100اثر انتخاب شدند و قرار شد همگی این آثار ساخته و نصب شوند. موسوی در ادامه گفت: تاکنون بیش از 30 اثر از مجموع این آثار به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، ‌ماه محرم و صفر و عید غدیر در تهران نصب شده‌اند و ما بقی نیز تا پایان سال نصب خواهند شد.

کد خبر 200667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز