همشهری آنلاین: درحال حاضر کشورهای مختلف به رغم ابتدای بحران سوریه به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل مشکلات سوریه راه حل سیاسی است و با اقدامات نظامی نمی توان به نتیجه رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی در قاهره طی نشستی با برخی از کشورهای عضو عدم تعهد در خصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص سوریه به بحث و رایزنی پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان در این نشست ضمن محکوم ساختن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه به برگزاری نشست مشورتی دوستان سوریه در تهران و همچنین نشست معارضین سوریه در کشورمان پرداخت و با تشریح دیدار اخیرش در مونیخ با معاذالخطیب بر تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت آرامش به سوریه در چهارچوب گفتگوی سوری-سوری تاکید کرد.

صالحی به مخالفت مردم سوریه با اقدامات تروریستی و تخریب زیر ساختهای این کشور همچنین گروههای غیر مسئول که عمدتاً از سایر کشورها وارد سوریه شده و به ایجاد مشکلات و بحران برای مردم می پردازند اشاره و ورود نیروهای مردمی برای برقراری آرامش به سوریه را مورد توجه قرار داد.

صالحی تصریح کرد در حال حاضر کشورهای مختلف به رغم ابتدای بحران سوریه به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل مشکلات سوریه راه حل سیاسی است و با اقدامات نظامی نمی توان به نتیجه رسید.

وزیر امورخارجه در خاتمه مشارکت کشورهای مختلف برای بازگشت امنیت و آرامش به سوریه و تلاش برای کمک به مردم این کشور برای رهایی از بحران موجود را خواستار شد.

 

کد خبر 200395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز