مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با هشدار به خریداران و فروشندگان خودرو در مورد نقل و انتقال وکالتی، گفت: تردد با پلاک صاحب قبلی هنگام فروش وکالتی مشکلاتی را برای فروشنده خودرو بوجود می‌آورد.

مهر نوشت: سرهنگ اصغر محبی با هشدار به هموطنان در مورد نقل و انتقال وکالتی خودرو گفت: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهروندان برای هر نقل و انتقال خودرو ابتدا باید به پلیس راهور مراجعه کرده و تا زمانی که پلاک تعویض نشود نقل و انتقال قانونی نیست. متاسفانه دیده شده است که برخی فروشندگان ابتدا به دفترخانه‌ها مراجعه و با گرفتن وکالت اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

وی افزود: البته این روش غیرقانونی نیست اما چندین اشکال بسیار مهم دارد. مهمترین مشکل این است که تمام نمرات منفی، تخلفات و شکایات بر عهده فردی است که پلاک به نام او صادر شده است. اگر فروشنده وکالت دهد و خریدار تعویض پلاک نکند تمامی تخلفات به نام فروشنده ثبت می‌شود. دیده شده که برخی خریداران به صورت عمدی یا سهوی پس از دریافت وکالت نامه اقدام به تعویض پلاک نمی کنند که این امر مشکلاتی را برای فروشنده بوجود می‌آورد.

به گفته رئیس اداره حقوقی پلیس راهور، در مواردی خریدار با فروش وکالتی خودرو و دریافت تمام پول خودرو سرقتی یا دارای مشکل را به خریدار فروخته است. خرید و فروش وکالتی عملا نقض ماده 29 قانون است و متاسفانه برخی پس از دریافت وکالتنامه به دلیل دلالی و واسطه گری اقدام به تعویض پلاک نمی‌کنند که این موضوع مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

وی به فروشندگان خودروهشدار داد در صورتی که اطمینانی از خریدار ندارند و او را نمی‌شناسند از دادن وکالت نامه خودداری کنند. همچنین خریداران نیز که هیچ شناختی از فروشنده ندارند از نقل و انتقال وکالتی خودداری کنند چرا که ممکن است فروشنده خودرویی را با اتاق تعویضی یا قطعات تعویض شده به فروش برساند که این موضوع در مراکز تعویض پلاک مشخص شده و مشکلاتی را برای فرد خریداری به وجود می‌آورد.

محبی تاکید کرد: نقل و انتقال خودرو در کمتر از 2 ساعت در مراکز تعویض پلاک انجام می شود و افراد بدون هیچگونه نگرانی می توانند اقدام به خرید و فروش خودروها پس از تعویض پلاک کنند.

کد خبر 200217
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز