سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قطعا روند قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش خواهد یافت.

ایسنا نوشت: شهرام میرآخورلو در تبیین نحوه تعیین قیمت خودرو در مصوبه جدید قیمت گذاری اظهار کرد: براساس مصوبه جدید قیمت گذاری مدیران واحدهای خودروسازی تعهد کرده‌اند که برنامه تولید یک ساله خود را براساس افزایش تولید ارائه داده و ظرف مدت 6 ماه فاصله قیمت بازار آزاد و محاسباتی را از بین ببرند.

وی با بیان این‌که با این نحوه قیمت‌گذاری خودروسازان دیگر نمی‌توانند ادعای ضرر وزیان از ناحیه قیمت‌های مصوب را داشته باشند خاطرنشان کرد: تمام ضرر و زیان خودروسازان ناشی از قیمت نیست بلکه به دلیل افت حدود 50 درصدی تولید هزینه‌های سربار خودروسازان نیز افزایش یافته است که این هزینه‌ها نباید از ناحیه قیمت جبران شود.

او ادامه داد: طبق مصوبه خودروسازان هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت بیش از نرخ‌های محاسباتی نخواهند داشت زیرا مابه‌التفاوت قیمت محاسباتی سازمان حمایت با قیمت‌های تجاری نصیب خودروسازان نشده و به حساب خزانه‌داری کشور واریز می‌شود.

وی افزود: ممکن است براساس نرخ ارز مبادلاتی قیمت برخی خودروها افزایش یابد البته قیمت هیچ یک از خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد تعیین نخواهد شد.

وی با بیان این که با این حال قطعا روند قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش خواهد یافت تصریح کرد: برای تعیین قیمت خودروها در بازار آزاد کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور، دفتر ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتحادیه نمایشگاه‌داران و چند عضو دیگر تشکیل شده تا ظرف چند روز قیمت بازار آزاد خودروها را مشخص کند.

وی ادامه داد: به این ترتیب خودروسازان قیمت‌های تجاری مدنظر خود را به سازمان حمایت ارائه می‌کنند و اگر این نرخ‌ها بالاتر از قیمت‌های بازار آزاد نباشد ظرف 24 ساعت در سامانه 124 درج و اعمال خواهد شد.

مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:‌ خودروسازان در این فضا هیچ تمایلی به افزایش قیمت‌ها نسبت به نرخ‌های محاسباتی ندارند. زیرا فضای نظارتی شدید بوده و مابه التفاوت قیمت به حساب خزانه داری واریز خواهد شد.

کد خبر 200289
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز