رئیس‌کل بیمه مرکزی با اعلام اینکه هیچ کدام از شرکت‌های بیمه‌ای کشور ورشکسته نیستند، تأکید کرد: مطمئن باشید بیمه مرکزی در برخورد با تخلفات شرکت‌های بیمه‌ای تبعیض قائل نمی‌شود و درصورت نادیده گرفتن حقوق بیمه‌گذاران با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

بیمه مرکزی

به گزارش همشهری، سیدمحمد کریمی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر شائبه نادیده گرفتن تخلفات بیمه ایران و همراهی بیمه مرکزی با این شرکت دولتی در حفظ انحصار در بازار گفت: قطعا دولت و بیمه مرکزی از شرکت بیمه ایران به‌عنوان یک شرکت دولتی و حاکمیتی حمایت می‌کند اما در برخورد با تخلفات هیچ شرکت بیمه‌ای کوتاه نمی‌آید، هرچند ما دنبال متوقف کردن فعالیت این شرکت‌ها نیستیم.

او در عین حال از اخطار به برخی شرکت‌های بیمه‌ای برای افزایش سرمایه‌ خود و بالابردن توانگری مالی آنها خبر داد و با اشاره به رشد 56درصدی حق بیمه‌های تولیدی در سال‌جاری، بر نظارت جدی بر عملکرد شرکت‌های بیمه تأکید کرد. کریمی در مورد عملکرد بیمه‌های زندگی گفت: تا پایان سال گذشته هشت درصد پرتفوی صنعت بیمه به بیمه‌های زندگی اختصاص داشته و براساس این شاخص در منطقه با ارتقای یک پله‌ای به رتبه ششم رسیده‌ایم.

 

کد خبر 199860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز