همشهری آنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع مصری‌ها در قالب طرح مرسی برای حل بحران سوریه، تصریح کرد: حضور رییس‌جمهور ایران در قاهره فرصت مناسبی است که از طرح ایران و طرح مصری‌ها برای حل بحران سوریه استفاده کرد.

علاءالدین بروجردی با اشاره به سفر قریب الوقوع احمدی‌نژاد به قاهره به منظور شرکت در دوزادهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی، گفت: با توجه به مواضع مصر و نیز تغییراتی که در مواضع آمریکایی‌ها مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه ایجاد شده، این سفر فرصت مناسبی است که جمهوری اسلامی ایران نقش مهم خود در این مساله ایفا کند.

به گزارش همشهری آنلاین نماینده مردم بروجرد در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به طرح جمهوری اسلامی ایران و مواضعی که مصری‌ها در قالب طرح مرسی داشتند، باید از این فرصت مناسب استفاده کرد و با کشورهایی مانند ترکیه و مصر در جهت قرار دادن یک نقطه پایان بر بحران سوریه از طریق مذاکره و تفاهم سیاسی و با تاکید بر حفظ ساختار فعلی سوریه به تفاهم رسید.

قاهره، پایتخت مصر، میزبانی دوزادهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی را در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه بر عهده خواهد داشت و عنوان آن «جهان اسلام؛ چالش‌های جدید و توسعه فرصت‌ها» انتخاب شده است. این اجلاس هر سه سال یکبار در سطح سران و رؤسای جمهور در یکی از کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برگزار می‌شود.

شانس قزاقستان برای میزبانی مذاکرات ۱+۵ و ایران بیشتر است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد ایران مبنی بر انتخاب قاهره به عنوان مکان بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ می‌تواند در این نشست مورد بحث باشد، توضیح داد: با توجه به نظر غیرمثبت تعدادی از اعضای ۱+۵، گزینه قزاقستان از شانس بیشتری به عنوان مکان بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ برخوردار خواهد بود.

کد خبر 199774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز