iهمشهری آنلاین: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در دیدار احمد معاذ الخطیب با تاکید بر نگاه واقع گرایانه و عمل گرایانه به مسائل و توجه به یک فرایند در جهت حل مسائل سوریه گفت: خواسته جمهوری اسلامی ایران رفع مشکلات و سختی های مردم سوریه و توقف کشتار وخونریزی است.

صالحی و معاذ الخطیب

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، احمد معاذ الخطیب رهبر شورای ملی سوریه شنبه شب در محل اقامت صالحی در مونیخ حضور یافت و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تشریح طرح شش ماده ای جمهوری اسلامی ایران، همکاری همه طرف ها برای دستیابی هر چه سریعتر به مناسب ترین وضعیت را یادآور شد و اعلام آمادگی معاذ الخطیب برای گفت و گو با دولت سوریه را یک گام مثبت و رو به جلو دانست و تاکید کرد حل مساله سوریه یک فرایند است که در طول آن باید نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

احمد معاذ الخطیب نیز در این دیدار با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرهای سیاسی در مورد سوریه تاکید کرد همگی برادران دینی هستیم.

صالحی که به منظور شرکت در چهل و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، علاوه بر دیدار با رییس شورای ملی سوریه، تاکنون با چندین تن از مقامات شرکت کننده در این اجلاس از جمله نخست وزیر لبنان و وزرای امور خارجه آلمان و ایتالیا دیدار کرده است.

کد خبر 199979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز