یکی بود، یکی نبودهای مادران قصه‌گو آغاز شده است. مادران، بهترین قصه‌گویان‌اند. یادمان می‌‌ماند قصه‌های پریان و غولان و آدم‌های‌ خوب و بد قصه‌ها را. حالا شهر، خود را برای دومین جشنواره‌ی مادران قصه‌گو که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی686

جعفر رئیسیان‌زاده، دبیر دومین جشنواره‌ی مادران قصه‌گو به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «امسال این جشنواره در دو بخش تخصصی‌ و مقدماتی برگزار می‌شود.»

او می‌گوید:«پارسال ما 3400 مادر قصه‌گو داشتیم که در کارگاه‌های قصه‌گویی سراسر شهر تهران شرکت و گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند. ما نمی‌خواهیم ارتباط ما با این گروه قطع شود و به خاطر همین، ما این گروه را هم در جشنواره‌ی امسال شرکت می‌دهیم و کارگاه‌های تخصصی قصه‌گویی برای این گروه در فرهنگ‌سراهای شهر تهران برگزار می‌شود.»

دبیر دومین جشنواره‌ی مادران قصه‌گو می‌گوید:« این کارگاه‌های تخصصی در هشت جلسه برای مادرانی که سال گذشته در جشنواره شرکت کرده‌اند، در فرهنگ‌سراهای شهر تهران برگزار می‌شود. هم‌چنین کارگاه‌هایی برای مادرانی که برای نخستین بار به جشنواره آمده‌اند نیز، برگزار خواهد شد.»

رئیسیان زاده می‌گوید:«هدف از برگزاری این جشنواره، آشتی مادران با کتاب و قصه است و این‌که مهارت روایت قصه‌ را در مادران افزایش بدهیم و آن‌ها را با کتاب‌ و کتاب‌خوانی آشتی دهیم و به نوعی فرهنگ‌کتاب‌خوانی در خانه‌ها رواج پیدا کند.»

او می‌گوید:« ثبت نام مادران قصه‌گو در دوره‌ی مقدماتی نیز از 15 دی آغاز شده است و تا 15 بهمن ادامه خواهد داشت و بعد به مدت یک‌ماه یعنی تا 15 اسفند ماه کارگاه‌ها برگزار می‌شود و از هر منطقه سه مادر قصه‌گو انتخاب می‌شوند که به نفرات دوم و سوم جوایزی تعلق می‌گیرد و نفر اول به دور نهایی راه پیدا خواهد کرد. این مادران در بخش مقدماتی و تخصصی انتخاب می‌شوند و در 24 اسفند در برج میلاد از برترین مادران قصه‌گوی شهر تجلیل می‌شود.»

مادران قصه‌گو هم اینک می‌توانند با مراجعه به فرهنگ‌سراهای منطقه‌ی خود ثبت نام کنند!

کد خبر 199705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز