همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اضافه شدن یک سال به سوابق کاری زنان به ازای هر فرزند گفت: قرار است موضوع بیمه زنان خانه‌دار پنجم اسفند ماه به منظور تصویب در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شود.

مجتهد زاده

به گزارش ایسنا، مریم مجتهدزاده در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته زنان ستاد دهه فجر که امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این مصوب شده بود که زنان سرپرست خانوار در اولویت استخدام قرار گیرند، بر این اساس اگر مجوزی برای استخدام صادر شود، دستگاه‌های مختلف زنان سرپرست خانوار را به منظور استخدام در اولویت قرار می‌دهند.

مجتهدزاده درباره اشتغال نیمه وقت زنان، اظهار کرد: این موضوع جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و آیین‌نامه‌ آن در حال نوشته شدن است.

وی در پاسخ به سوالی درباره "طرح ضرورت موافقت ولی قهری حاکم شرع برای صدور گذرنامه"، اظهار کرد: نظر ما منطبق با لایحه دولت است و در لایحه دولت شرط سنی به منظور دریافت گذرنامه برای دختران وجود نداشته است و تنها سن 18 سال مطرح بوده است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره بازنشستگی پیش از موعد زنان، اظهار کرد: بر اساس مصوبات، به ازای هر فرزند، یک سال به سابقه کار زنان شاغل افزوده می‌شود که این مورد به تصویب رسیده است.

تصویب افزایش مدت مرخصی زایمان زنان شاغل در کمیسیون فرهنگی دولت

وی در زمینه افزایش مدت مرخصی زایمان زنان شاغل گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است.

مجتهدزاده با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه تسهیل ازدواج جوانان، گفت: اگر فردی زیر 25 سال ازدواج کند یا فاقد پدر باشد یا مهریه زیر 110 سکه داشته یا طلبه و دانشجو باشد، دو میلیون تومان به پنج میلیون تومان وام ازدواج او افزوده می‌شود.

کد خبر 199223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز