همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم‌سازی فرصت‌های مناسب شغلی برای زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست،‌ گفت: به منظور بررسی اشتغال در کشور، جلساتی در کارگروه اشتغال مجلس برگزار شده است.

زنان

به گزارش خبرگزاری وفا ، "حسین طلا" پرداختن به ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست را به عنوان یکی از موضوعات مهم عدالت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم از جمله مباحثی بوده که در جامعه اسلامی به آن توجه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید امکانات نظام و حکومت اسلامی برای تمامی اقشار جامعه قابل دسترست باشد،‌ افزود: دولت به منظور کاستن از چالش‌های اجتماعی باید شرایط مناسب فعالیت را برای تمامی اقشار جامعه به خصوص زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست فراهم آورد.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شواری اسلامی در گفت و گو با فارس اضافه کرد: ضرورت فراهم سازی زمینه مناسب شغلی برای عموم افراد جامعه به خصوص قشر آسیب پذیر، در فضای رقابتی حاکم بر اقتصاد کشور، دوچندان شده است.

وی توسعه و گسترش اشتغال خانگی را از جمله راهکارهای موثر برای عبور از چالش های اقتصادی و اجتماعی پیش روی زنان سرپرست خانوار برشمرد و بیان داشت: تحقق این مهم علاوه بر اینکه موجب می‌شود زنان بی‌سرپرست در تربیت فزندان خود کوشا باشند،‌موجب می‌شود تا این دسته از بانوان در فعالیت‌های اقتصادی کشور نیز سهیم شوند.

به گفته طلا، نمایندگان خانه ملت در کارگروه ویژه اشتغال به دنبال یافتن الگوهای مناسب به منظور ایجاد فضای مناسب شغلی برای تمامی اقشار جامعه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر مرتفع شدن بخش قابل توجهی از چالش‌های اقتصادی پیش‌روی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دنبال برگزاری جلسات متعدد در کارگروه ویژه اشتغال، ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 194794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز