گروه سیاسی: کنگره‌ای که یکی از احزاب اصلاح‌طلب روز پنجشنبه در گوشه‌ای از شمال‌غرب تهران برگزار کرد نشان داد که اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد بی‌رغبت نیستند.

به گزارش خبرنگار همشهری، کنگره حزب مردم‌سالاری که عددی به اندازه سال‌های فعالیتش از ابتدای دهه 80را به‌خود اختصاص داده بود، در یازدهمین دور خود کاملاً رنگ‌و‌بوی انتخاباتی داشت، چه اینکه مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب که از ماه‌ها قبل بحث حضورش در انتخابات مطرح شده بود، دیروز با استقبال در حلقه یاران خود قرار گرفت که نامزدی انتخابات را به او تعارف می‌کردند.

فردی از اعضای هیأت رئیسه می‌گفت که امروز باید برای دبیرکل تعیین تکلیف کنیم و کواکبیان انکارگونه می‌خواست که اعضای شورای مرکزی حزبش دست از سر او بردارند. چند تن از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس و دبیران کل برخی تشکل‌های اصلاح‌طلب نیز ازجمله مهمانان این حزب اصلاح‌طلب بودند. دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در پیامی به این کنگره ابراز امیدواری کرده بود اجلاس آنان در مسیر منشور برادری مورد تأکید وصیت‌نامه امام(ره) حرکت کند تا نتیجه این نشست‌ها در مسیر برادری معتقدین به امام رحمت‌الله، نظام و رهبری باشد.

حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از سخنرانان مهمان کنگره بود که انتخابات را محور سخنان خود قرار داد و گفت: یک عده می‌خواهند فضای انتخابات را امنیتی کنند و اکنون دنبال بهانه هستند؛ من تأکید می‌کنم امنیتی کردن انتخابات به نفع نظام و آینده ما نیست.

او افزود: اگر می‌خواهیم مردم پای صندوق آرا حضور یابند، باید بدانند حضور آنها تأثیرگذار است و فکر نکنند برویم یا نرویم معلوم است چه‌کسی انتخاب می‌شود و هرکسی که این موضوع را القا کند، به مردم خیانت کرده است. کواکبیان نیز در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای انتخابات متحد می‌شوند یا خیر؟‌گفت: مشکل متحد شدن نیست، حضور در انتخابات مهم است که باید یخ‌های حضور شکسته و این شرایط فراهم شود. او تصریح کرد: برای ما تنها حضور در انتخابات مهم است.

کد خبر 198973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز