گروه شهری: معاون شهردار تهران با اعلام اینکه ساده‌سازی‌ مقررات از مبانی اقتصاد مقاومتی است از بوروکراسی و پیچیدگی‌های اداری به‌عنوان یک تحریم داخلی یاد کرد وخواستار آن شد تا با حذف کاغذ‌بازی‌های زائد راهی برای چابک‌سازی‌ و هوشمند‌کردن سیستم اداری باز شود.

بوروکراسی

حسین محمد پورزرندی در نخستین اجلاس نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در اقتصاد مقاومتی با اشاره به تنگنا و مشکلات بوروکراسی اداری گفت: روز زمان لازم است تا یک ال سی بانکی گشایش یابد، به همین دلیل می‌گویم در کشور یک تحریم داخلی با ایجاد این بوروکراسی اداری پیچیده به‌وجود آمده است. معاون مالی و اداری شهرداری تهران اصلاح ساختارها و زیرساخت‌ها، چابک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ اصلاح الگوی مصرف و مقررات‌زدایی و ساده‌سازی‌ مقررات را پایه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در بحث مقابله با آلودگی هوا موضوع توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی مطرح است که باید به آن پرداخته شود.

پورزرندی در عین حال مقررات‌زدایی را به معنی عدم‌رعایت مقررات ندانست و گفت: بعد از سوءاستفاده مالی سه هزار میلیارد تومانی کار‌کردن با سیستم بانکی و گشایش حتی یک ال سی ساده در این سیستم بسیار سخت و پیچیده شد. معاون مالی و اداری شهرداری تهران به رهنمودهای مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:

چندسالی است که مباحث اقتصادی برای نامگذاری سال‌ها اعلام می‌شود که آن مباحث از اصلاح الگوی مصرف تا جهاد اقتصادی را شامل می‌شود که هر یک از آنها جزئی از یک کل واحد را می‌سازد. حسین محمد پورزرندی اصلاح ساختارها و زیرساخت‌ها، چابک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ اصلاح الگوی مصرف و مقررات‌زدایی و ساده‌سازی‌ مقررات را پایه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در بحث مقابله با آلودگی هوا موضوع توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی مطرح است که باید به آن پرداخته شود.

کد خبر 198847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز