گروه شهر ی: در آستانه بهره‌برداری از تونل نیایش، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری از 10پروژه عمرانی در سطح شهر تهران خبر داد.

شهر

دسترسی شمال به شرق بزرگراه صیاد به بزرگراه شهید زین‌الدین و 9پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی آماده بهره‌برداری است.
سید مازیار حسینی گفت: 9پروژه جدید جمع‌آوری آب‌های سطحی شامل احداث 11هزار و 143متر تونل، لوله‌گذاری و کانال به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: پروژه لوله‌گذاری و لوله‌رانی در خیابان امام‌خمینی(ره) یکی از این پروژه‌هاست که به‌منظور کمک به جمع‌آوری آب‌های‌ سطحی بخشی‌از خیابان‌های کارگر، اسکندری و کمالی در ضلع شمالی خیـابـان امـام ‌خمینـی(ره) طراحی و اجرا شده است.
حسینی افزود: این پروژه از غرب میدان حر آغاز‌شده، در طول خیابان امام‌خمینی(ره) امتداد‌یافته و با عبور از تقاطع خیابان‌های کمالی و اسکندری در‌نهایت در بزرگراه نواب به یکی‌از تونل‌های اصلی هدایت آب‌های ‌سطحی متصل می‌شود. وی احداث کانال عماد آورد را یکی دیگر از این پروژه‌ها خواند و گفت: این کانال از جنب ایستگاه راه‌آهن در محله قیصریه شهرری آغاز‌شده و تا تصفیه‌خانه جنوب تهران ادامه ‌می‌یابد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری، عماد آورد را از کانال‌های خروجی شهر تهران در‌محدوده منطقه 20نام برد و تصریح کرد: این کانال با‌توجه به‌ توسعه ‌کالبدی پایتخت و لزوم هدایـت آب‌هـای‌ سطحی در مناطـق مسکونـی احداث شده‌است.پروژه شهرک‌ سجادیه در محدوده منطقه 15یکی دیگر از پروژه‌های آماده بهره‌برداری است. حسینی درخصوص تفاوت این پروژه با دیگر پروژه‌ها گفت: این پروژه یک نمونه‌عینی از مدیریت‌ روان‌آب‌ها به جای جمع‌آوری و انتقال آن است. در این پروژه با‌ استفاده از قطعات پلیمری مکعب شکل، کانال‌هایی احداث‌شده که می‌تواند به‌دلیل برخورداری از پوشش‌های ژئو‌تکستایل، بخشی‌از آب را به لایه‌های زیرین‌زمین انتقال دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ، جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان شریعتی و هدایت آن به کانال زرگنده را از دیگر پروژه‌ها خواند و اظهار کرد: این پروژه با‌توجه به ظرفیت محدود نهرهای خیابان شریعتی و سرریز آنها در مواقع بروز بارندگی‌های کم‌سابقه طراحی و اجرا شده‌است.

حسینی افزود: تغییراتی که به‌دلیل احداث تونل مترو در سیستم زیرزمینی هدایت آب‌های ‌سطحی منطقه ایجاد‌شده نیز یکی دیگر از ضرورت‌های اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های ‌سطحی خیابان شریعتی بوده‌است. وی اظهار کرد: بهبود عملکرد کانال حیدری واقع در محدوده بزرگراه آیت‌الله سعیدی، ساماندهی مسیل سرخه‌حصار، بخش‌جنوبی تونل کمکی کانال غیاثوند و پروژه خیابان آبکوه فرمانیه از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

دسترسی مستقیم بزرگراه شهید صیاد شیرازی به بزرگراه شهید زین‌الدین پروژه احداث رمپ‌ راستگرد بزرگراه شهید صیادشیرازی به بزرگراه شهید زین‌الدین آماده بهره‌برداری شد.مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: تمام اقدامات مربوط به اجرای روکش‌آسفالت، خط‌کشی ‌مسیر و نصب علائم‌ترافیکی در رمپ راستگرد بزرگراه شهید صیاد شیرازی به بزرگراه شهید زین‌الدین به‌اتمام رسیده و این مسیر 450متری همزمان با پل احداث‌شده روی خیابان شهیدافشاری آماده بهره‌برداری است.

قاسم ‌مالدار همچنین بابیان اینکه اجرای این پروژه به‌ همراه احداث یک پل 30متری و دیوار حائل به ‌طول 300‌متر در مدت‌زمان کمتر از پنج‌‌ماه انجام‌شده ‌است، یادآورشد: پل روی خیابان شهید افشاری با کمترین مزاحمت ‌ترافیکی برای رفت‌و‌آمد خودروها در این معبر حمل‌ونقلی مهم ساخته ‌شده ‌است.

وی در تشـریـح یکـی‌از مهم‌تریـن دشـواری‌هـای اجـرای این پروژه، به عبور رمپ راستگـرد بــزرگـراه شهیـد صیـادشیـرازی به بـزرگراه شهید زین‌الدین از روی تونل خط‌سه ‌مترو اشاره‌کرد و افزود: این مهم به‌واسطه احداث یک بستر‌ بتنی مناسب روی تونل مترو انجام‌ پذیرفت.
گفتنی ‌است این رمپ که مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد‌شیرازی به مسیـر غـرب بـه شرق بـزرگراه شهید زین‌الدین را مرتبط ‌می‌سازد، تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در روان‌سازی بار ترافیک و توزیع ‌متناسب آن در پهنه‌شرقی پایتخت خواهد داشت.

کد خبر 197439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز