گروه شهری: در پنجمین همایش مالی با محوریت اقتصاد مقاومتی که در برج میلاد برگزار شد مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تلاش‌های بسیار مجموعه مدیریت شهری برای برنامه محور شدن امور سخن گفت.

وی گفت: به‌جای کوبیدن دیگران باید کار اصولی صورت گیرد تا شفافیت مالی به حداکثر ممکن خود برسد. از نظر چمران در گذشته روحیه اشرافی‌گری و ریخت و پاش در شهرداری تهران وجود داشت که ما از شورای دوم تلاش کردیم مانع آن شویم و هم‌اکنون نیز به سمت اصلاح پیش می‌رویم.

همچنین به گفته چمران تلاش شهرداری و شورای شهر این است که به یک شفافیت صحیح مالی برسیم و بدانیم چه مقدار درآمد داریم و این درآمد درکجا هزینه می‌شود آن هم به‌گونه‌ای که همه اینها قابل دسترسی و شفاف باشد. وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در زمان ارائه بودجه از مدیران شهری خواستیم تا گزارش‌های تلفیقی شهرداری و سازمان‌های وابسته را ارائه دهند و زمان 15روز نیز برای این کار تعیین شد.

در این مدت مشخص مدیریت مالی با یک آماده باش همگانی این گزارش‌ها را تحویل داد که کار بسیار بزرگ و سختی بود. به گفته چمران در نخستین سال‌هایی که حساب‌های شهرداری توسط شورا مورد بررسی قرار می‌گرفت، بیش از 80درصد پروژه‌ها خارج از استاندارد مزایده و مناقصه واگذار شده بودند که از این میزان در سال‌های بعد بسیار کاسته شد و پیشرفت‌های خوبی در این مسیر صورت گرفت.

کد خبر 203262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز