سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با انتشار جدول نمایش فیلم‌ها به همراه آغاز پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر، به‌تدریج سینما دوستان آماده ضیافت بزرگ سالانه سینمای ایران می‌شوند؛ جشنواره‌‌‌ای که با تمام ایرادهای وارد بر آن همچنان مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور است.

جشنواره فیلم فجر

سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر با حضور 25فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران، 16فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های اول و 9فیلم در بخش خارج از مسابقه برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه دیروز فیلم‌های بخش بین‌الملل این رخداد سینمایی نیز اعلام شدند. هر‌چند هنوز خبری از ارائه فهرست فیلم‌های بخش بین‌الملل نیست و دفتر جشنواره به‌صورت رسمی اسامی این فیلم‌ها را اعلام نکرده است. نکته جالب توجه استقبال مردم از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره امسال است.

از ساعت 12روز یکشنبه پیش‌فروش بلیت‌ها آغاز شد و در همان ساعات اولیه تمام بلیت‌های بخش مسابقه سینمای ایران سینماهایی چون آزادی، فرهنگ و پردیس ملت به فروش رسید. دیگر بخشی که مورد استقبال مردم قرار گرفته بخش فیلم‌های سه‌بعدی است که پس از تجربه سال گذشته امسال قرار است20 فیلم سه بعدی در جشنواره به نمایش درآید. همچنین براساس جدول نمایش فیلم‌ها، جشنواره سی‌و‌یکم از روز پنجشنبه 12 بهمن با نمایش فیلم‌هایی چون رسوایی (مسعود ده‌نمکی)، هیچ‌کجا،هیچ‌کس (ابراهیم شیبانی)، دهلیز (بهروز شعیبی)، به خاطر پونه (هاتف علیمردانی)، بشارت به یک شهروند هزاره سوم (محمدهادی کریمی)، آسمان زرد کم عمق (بهرام توکلی) و قاعده تصادف (بهنام بهزادی) آغاز می‌شود.

انتشار جدول نمایش مردمی

جدول نمایش مردمی فیلم‌های سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در فاصله 12روز به آغاز جشنواره منتشر شد. جدول نمایش مردمی فیلم‌های این دوره از جشنواره در فاصله 12روز مانده به آغاز جشنواره منتشر شد. در این جدول که با مراجعه به سامانه اینترنتیwww. fajrticket. ir و www. fajrticket. com قابل مشاهده است، مخاطبان می‌توانند سینما و بلیت فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنند. پیش‌خرید بلیت‌های جشنواره طی روزهای اول، دوم و سوم بهمن‌ماه صورت می‌گیرد و بعد از این تاریخ تمدید نمی‌شود، همچنین تاریخ تحویل بلیت‌های پیش‌خرید شده روزهای چهارشنبه (چهاربهمن) و پنجشنبه (پنج‌بهمن) است. سازمان‌ها و نهادها با در دست داشتن نامه تأیید‌شده توسط دبیر جشنواره، روزهای شنبه (هفت بهمن) و یکشنبه (هشت بهمن) می‌توانند به محل فروش بلیت واقع در پردیس سینمایی ملت مراجعه کنند. سینماها و پردیس‌های سینمایی آزادی، اریکه ایرانیان، استقلال، جوان، شکوفه، فرهنگ، فلسطین، ملت، تماشا، راگا، ماندانا و ایوان‌شمس در ایام برگزاری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم‌های جشنواره را در بخش‌های سینمای جهان، سینمای ایران، سینما حقیقت و بخش ویژه فیلم‌های سه‌بعدی به نمایش می‌گذارند. اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، هنرمندان و اعضای صنوف سینمایی می‌توانند برای خرید بلیت‌های جشنواره از تخفیف 20تا 50درصدی استفاده کنند.

اسامی فیلم‌های خارجی جشنواره

اسامی فیلم‌های خارجی بخش مسابقه سینمای بین‌الملل سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم دیروز اعلام شد. در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، 16فیلم از کشورهای چین، کره‌جنوبی، روسیه، فرانسه، آلمان، هند، اوکراین، ژاپن، آمریکا، کنیا، بلژیک، استرالیا، انگلستان، لوکزامبورگ و ایران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. اسامی فیلم‌های خارجی این بخش عبارت است از: «بازگشت به 1942» ساخته فنگ‌شان‌گنگ از چین، «نابینا» ساخته آنسانگ هون از کره‌جنوبی، «آفتاب سوخته دو» ساخته نیکیتا میخالکوف از روسیه، «آرامش در دریا» ساخته ولکر شولوندرف از فرانسه و آلمان، «رنگ آسمان» ساخته دکتر بیجو از هند، «فرار از تبت» ساخته ماریا بلومنکرون از آلمان، «آشپز قصر» ساخته وینکنت کریستین از فرانسه، «خانه و برجک» ساخته ایوا نیمن از اوکراین، «کاروان نظامی» ساخته الکسی میزگیرف از روسیه، «روزی که میشیما سرنوشت خود را رقم زد» ساخته کوجی واکاماتسو از ژاپن، «سال اولی» ساخته جاستین چادویک از انگلستان، آمریکا و کنیا، «غول‌ها» ساخته بولی لینرز از بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و «پرتقال‌ها و آفتاب» ساخته جیم لوچ از انگلستان و استرالیا.

انتقادات تند کوشکی به جشنواره‌ فیلم فجر

محمدصادق کوشکی در حاشیه نشست اعضای انصار حزب‌الله با تاکید بر اینکه جشنواره‌های فیلم فجر با هدف بزرگداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی برپا شده‌اند، ابراز عقیده کرد: نزدیک به 20سال است که جشنواره‌های فجر نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند. به گزارش ایسنا، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران که شامگاه اول بهمن‌ماه در آستانه‌ جشنواره‌ فیلم فجر سخن می‌گفت، ادامه داد: بخش اعظمی از جشنواره فجر در سال‌های گذشته با به‌نمایش گذاشتن بی‌حیایی‌، بی‌حجابی‌ و رفتارهای خلاف عفت، اخلاق و توهین و اهانت به نظام سپری شده است. وی همچنین ابراز عقیده کرد: حتی گاهی اوقات هرکس که بیشتر به نظام توهین می‌کند، بیشتر تحویل گرفته می‌شود و حتی به او جایزه نیز می‌دهند.

کوشکی با اشاره به اینکه سال گذشته از چهره‌هایی تجلیل به‌عمل آمد که از بنیانگذاران سینمای ضد‌اخلاق بودند، ابراز عقیده کرد: جشنواره فجر کلکسیون ارزش‌های ضد‌انقلابی و اسلامی شده است با آنکه گفته‌اند، این دوره می‌خواهند بازبینی کنند اما به‌نظرم امیدی نیست که رویه بهتری پیدا کند. وی با خواندن شعری با این عنوان که «ما را به خیر توامید نیست، شر مرسان‌» گفت: امیدوارم در جشنواره فجر امسال، فیلم ضد‌نظام حضور نداشته باشد.

وی ادامه داد: در 20سال گذشته جشنواره‌های فجر پاتوقی برای فحشا بوده‌اند و گاهی که به سینماهای ویژه جشنواره می‌رویم از اینکه اینجا سینمای جمهوری اسلامی است، ناامید می‌شویم و حس می‌کنیم وارد یک جشنواره اروپایی شده‌ایم. این منتقد با بیان اینکه جشنواره‌ها قرار بود محلی باشند که انقلاب هنرش را همه‌ساله به نمایش گذارد‌، افزود:‌البته مسئولان گفته‌اند که امسال قرار است جشنواره‌ها بهتر برگزار شود.

کد خبر 198631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز