سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سونی جدیدترین وسیله الکترونیکی‌اش، تبلت ایکس‌پریا زد (Xperia Tablet Z) را در سایتش معرفی کرده است که خصوصیاتی پیشرفته دارد و مانند تلفن هوشمند "ایکس‌پریا زد" کاملا ضد آب است.

xperia Z

به گزارش گیزمگ این تبلت 10.1 اینچی با سیستم آندروئید 4.1 (Jelly Bean) کار می‌کند و دارای صفحه نمایشی با وضوح 1920 در 1200 پیکسل با موتور موبایل براویای 2 است.

این وسیله دارای پردازنده قوی چهارهسته ای 1.5 گیگاهرتزی کوالکام، رم دو گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی و یک باتری 6000 میلی‌آمپری است.

این تبلت هم دارای تکنولوژی "ارتباطات میدان نزدیک" (NFC) و ارتباطات دوربرد (LTE) است، و نیز یک دوربین 8.1 مگاپیکسلی، یک اسلات کارت میکرو اس دی و صدای مجازی سراوند "اس فورس" سونی است.

این تبلت مانند تلفن هوشمند ایکس‌پریا طراحی گیرا و زیبایی دارد به صورت دو گزینه سیاه و سفید عرضه می‌شود. این تبلت جدید هم ضدآب و هم ضدغبار است، و بنابراین از لحاظ دوام مزیت بالایی خواهد داشت. در حال حاضر قیمت یا زمان آغاز فروش این تبلت اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود فروش آن از بهار آینده در ژاپن آغاز شود.

از لحاظ تجهیزات داخلی تبلت جدید سونی نسبت به نسل قبلی (ایکس‌پریا اس) در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفته‌تر است، و رقیبی جدی برای تبلت‌های مشابه خواهد بود. گرچه وضوح صفحه نمایش این تبلت به حد تبلت "گوگل نکسوس 10" (2560 در 1600) نمی‌رسد، اما با 6.9 میلی‌متر ضخامت و وزن 459 گرم عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت 10 اینچی را از آن خود می‌کند.

کد خبر 198626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز