سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرچه اپل در نوامبر گذشته نسل چهارم آی‌پد را نمایش گذاشت، اما از هم اکنون شایعاتی درباره به بازار آمدن یک آی‌پد جدید در ماه‌های آینده مطرح شده است.

به گزارش 9to5mac این آی‌پد جدید نسخه باریک‌تر و سبک‌تری با صفحه نمایش 9.7 اینچی است و قرار است در ماه مارس 2013 به نمایش درآید.

سایت ماکوتاکارا به نقل از یک منبع درونی می‌گوید که طراحی این آی‌پد جدید شبیه آی‌پد مینی است و نسبت به آی‌پد‌های قبلی باریک‌تر و سبک‌تر است.

اگر این شایعات درست باشد، آی‌پد جدید یک سال پس از معرفی نسل سوم آی‌پد به بازار خواهد آمد. سه نسل اول این تبلت شرکت اپل از چرخه معرفی مارس/آوریل پیروی کرده‌اند.

ادعای این سایت درباره استفاده از عناصر طراحی آی پد مینی در این آی‌پد جدید هم دور انتظار نیست. خود آی‌پد مینی هم طراحی سیاه/خاکستری و سفید/نقره‌ای‌اش را از آیفون 5 به ارث برده بود.

ماکاتوکارا می‌نویسد طول (یا ارتفاع)، عرض و قطر آی‌پد جدید به اندازه 4، 17 و 2 میلی‌متر کاهش خواهد یافت.

ابعاد آی‌پد نسل چهارم فعلی 241.2 در 185.7 در 9.4 میلی‌متر است، بنابراین اعدادی که سایت ماکاتوکارا پیش‌بینی کرده است، آی‌پدی کم‌ضخامت‌تر را که اندکی کوتاه‌تر و باریک‌تر است را نشان می‌دهد. و ضخامت این آی‌پد جدید نزدیک به ضخامت7.2 میلی‌متری آی‌پد مینی خواهد بود.

در صورت معرفی آی‌پد نسل پنجم در ماه مارس 2013، با توجه به معرفی آی‌پد نسل چهارم در ماه نوامبر امسال، فاصله این دو معرفی حدودا 5 ماه خواهد بود. این الگوی نسبت به الگوی قدیمی معرفی محصولات اپل تهاجمی به نظر می‌رسد، اما با توجه به معرفی اخیر آی‌پد مینی، ظاهرا اپل قصد دارد سرعت حرکتش در دنیای تبلت‌ها را افزایش دهد.

همین گزارش مدعی است که اپل در حال کار کردن بر روی نسل دوم آی‌پد مینی هم هست. گفته می‌شود این مدل جدید دارای صفحه نمایش "رتینا" با همان وضوح آی‌پد‌های نسل سوم و چهارم (2048 در 1536 پیکسل) است.

ماکوتاکارا پیش از این اطلاعات دقیقی درباره ابعاد آی‌پدهای معرفی‌نشده ارائه کرده بود. پیش‌بینی‌های این سایت درباره چارچوب زمانی تولید محصولات اپل و اطلاعات مربوط به طراحی آنها هم نیز دقیق بوده است.

کد خبر 195558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز