همشهری آنلاین: بعد از اینکه 6 نفر در استرالیا در پی استفاده از نقشه اپل برروی آی‌فون راه خود را در جنگل گم کردند، پلیس این کشور در مورد استفاده از این اپلیکیشن هشدار داده‌است.

apple-maps

به گزارش تلگراف، این افراد قصد داشتند به منطقه میلدورا در استرالیا بروند اما مسیری که اپلیکیشن نقشه اپل پیشنهاد کرد آن‌ها را 60 کیلومتر به داخل منطقه‌ای کاملا‍ وحشی کشاند که به گرمای شدید و شرایط سخت معروف است.

این اتفاق پلیس استرالیا را بر این داشته که بیانیه‌ای در مورد استفاده از اپلیکیشن نقشه اپل صادر کند. در این بیانیه که در وب‌سایت پلیس ایالت ویکتوریا منتشر شده اشاره شده‌است که این افراد یک روز بدون آب و غذا در منطقه‌ای وحشی گرفتار بودند.

در ادامه بیانیه پلیس ویکتوریا آمده که در این مورد با شرکت اپل تماس گرفته شده و افرادی که به منطقه میلدورا سفر می‌کنند نباید به نقشه اپل اعتماد کنند.

شرکت اپل با عرضه سیستم عامل جدید iOS استفاده از نقشه شرکت گوگل را متوقف و در عوض یک نقشه جدید منتشر کرد. این نقشه از اولین روزهای عرضه با موج شدید انتقادات از سوی کاربران و متخصصان روبرو شد.[گزارش وال‌استریت ژورنال از عرضه نقشه گوگل برای iOS ]

پیشتر اخباری مبنی بر عرضه دوباره نقشه گوگل برای آی‌فون و آی‌پد منتشر شد. همچنین دو نفر از مدیران ارشد گوگل در پی شکست این اپلیکیشن در جلب رضایت کاربران اخراج شدند.[مدیر اپلیکیشن نقشه اپل اخراج شد ]

کد خبر 193944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز