دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشجویان رشته تجارت از سرتاسر جهان برای چهارمین سال پیاپی شرکت گوگل را به عنوان شرکتی که بیشتر از دیگر شرکت‌های جهان آرزوی کارکردن در آن را دارند،‌انتخاب کردند.

به گزارش 24/7 وال‌استریت،گزارش سال 2012 جذاب‌ترین کارفرمایان جهان که سالانه توسط شرکت Universum تهیه و منتشر می‌شود، از هزاران هزار دانشجوی رشته تجارت در 12 اقتصاد برتر جهان خواست تا شرکت مورد علاقه‌شان برای استخدام شدن را از میان شرکت‌هایی که در سرتاسر جهان می‌شناسند، اعلام کنند.

در میان برگزیده‌های این گزارش نام شرکت‌های جذابی از قبیل گوگل، شرکت‌های بانکی مانند گلدمن ساچ، و شرکت‌های حسابداری مانند KPMG به چشم می‌خورد. 24/7 وال استریت تحلیل‌هایی از شرایط مالی این شرکت‌ها، ارزش برند آنها،و تعداد کارمندانشان انجام داده و بر همین اساس لیست 13 شرکتی که هرکسی آرزوی کارکردن در آنها را دارد را منتشر کرده است.

نکته مشترک در میان تمامی این شرکت‌ها،‌نوآوری آنهاست. از میان این 13 شرکت، پنج شرکت در لیست 100 شرکت نوآور جهان که تامسون رویترز منتشر کرده است نیز قرار دارند. این 13 شرکت همچنین در دسته قدرتمند‌ترین برند‌های جهانی نیز قرار دارند و هشت شرکت از این لیست 13 تایی در لیست 100 برند ارزشمند جهان جایگاهی دارند.

بر اساس این گزارش،‌ گوگل جذاب‌ترین شرکت‌ جهان است که دانشجویان دوست دارند در آنها مشغول به کار شوند. این شرکت با داشتن 53 هزار و 546 کارمند، درآمد کلی 37.9 میلیارد دلار و سود خالص 9.7 میلیارد دلار، برای چهارمین بار از سوی دانشجویان به عنوان جذاب‌ترین شرکت جهان معرفی شده است. این شرکت در رتبه بندی بهترین شرکتهایی که می‌توان در آنها کار کرد مجله فورچون نیز رتبه اول را به دست اورده است. فورچون دلیل این موفقیت گوگل را در دفتر مرکزی آن می‌داند. به گفته این مجله کارمندان این شرکت در محیطی کاملا مجهز و آرام و آزاد مشغول به کارند درحالی که از درآمد بالایی نیز برخوردارند. حقوق پایه یک مهندس نرم‌افزار در گوگل طی سال 2012 در حدود 128 هزار و 336 دلار بوده است درحالی که این مبلغ از میانگین حقوق مهندسان نرم‌افزار که در حدود 92 هزار و 648 دلار است بسیار بیشتر است.

رتبه دوم این لیست به شرکت حسابداری KPMG با 145 هزار کارمند و درآمد کلی 22.7 میلیارد دلاری اختصاص یافته و شرکت Procter & Gamble که در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی فعالیت دارد، با داشتن 126 هزار کارمند، درآمد 83.7 میلیارد دلار و سودخالص 10.8 میلیارد دلار رتبه سوم را به دست آورده است.

مایکروسافت در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. این شرکت با داشتن 94 هزار کارمند و درآمد 73.7 میلیارد دلاری توانسته به چهارمین شرکت جذاب جهان برای استخدام شدن تبدیل شود. مایکروسافت همچنین پس از اپل، گوگل و IBM یکی از پنج برند برتر جهان به شمار می‌رود.

شرکت مشاوره Deloitte با 193 هزار کارمند، شرکت حسابداری Ernst & Young با 167 هزار کارمند، شرکت خدماتی PwC با بیش از 180 هزار کارمند، JPMorgan Chase با داشتن 259 هزار کارمند،‌شرکت کوکاکولا با 146 هزار و 200 کارمند و Goldman Sachs با 32 هزار و 600 کارمند به ترتیب رتبه‌های پنجم تا دهم را در این گزارش به دست آورده‌اند.

شرکت اپل در این لیست رتبه یازدهم را به دست آورده است. این شرکت در لیست بهترین شرکت‌ها برای کارکردن در آمریکا نیز رتبه دهم را به دست آورده است. موفقیت‌ها و نوآوری این شرکت و افزایش 200 درصدی قیمت سهام آن طی پنج سال گذشته و همچنین تلاش مدیران این شرکت برای ایجاد محیطی راحت و شاد برای کارمندان از دلایل موفقیت این شرکت به شمار می‌رود. اپل درحال حاضر 72 هزار و 800 کارمند دارد، درآمد کلی آن 156 میلیارد دلار تخمین شده و سود خالص آن 41.7 میلیارد دلار است.

شرکت‌های اورئال و BMW نیز پس از اپل به ترتیب دوازدهمین و سیزدهمین شرکت‌های جذاب جهان هستند.

کد خبر 191050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز