همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تصفیه خانه شیرابه زباله در مجموعه آرادکوه هفته آینده به صورت آزمایشی افتتاح خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبداللهی با اعلام این خبر افزود: این تصفیه خانه روزانه ۱۴۰۰ متر مکعب تصفیه شیرابه انجام خواهد داد و آب تصفیه شده در این فرایند در مجموعه فضای سبز کار شده در آرادکوه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ته مانده آن نیز به صورت کود کمپوست به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با همکاری مشترک میان شهرداری و دانشگاه تهران به انجام رسیده است افزود: شیرابه‌های زباله سال‌ها در این منطقه جمع شده و آب برف و باران نیز به آن افزوده شده بود و سال‌ها به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل شده بود که طی سالهای اخیر اقدامات خوبی دراین حوزه توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای رفع این معضل به انجام رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به وجود کارخانه‌های موجود در محدوده کهریزک و پساب این کارخانه‌ها تصریح کرد: این امکان و توانایی را داریم که در آینده نزدیک از طریق لوله گذاری، پساب این کارخانه‌ها را به تصفیه خانه منتقل کرده و آن‌ها را نیز تصفیه کنیم و به آبی قابل استفاده برای به کار گیری در آبیاری فضای سبز تبدیل کنیم.

عبداللهی اظهار داشت: با افتتاح تصفیه خانه شیرابه، مشکل چندین ساله در حوزه شیرابه تعیین تکلیف خواهد شد.

 

کد خبر 198284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز