همشهری آنلاین: تصفیه خانه شیرآبه پسماند در مجتمع آراد کوه صبح امروز به صورت آزمایشی افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبداللهی در حاشیه این مراسم افزود: این تصفیه خانه ۱۴۰۰ متر مکعب توان تصفیه شیرآبه دارد و کل شیرابه موجود طی ۱۸ ماه تصفیه خواهد شد.

وی افزود: توانایی تصفیه خانه شیرآبه آرادکوه به اندازه‌ای است که امکان تصفیه پساب تولید شده توسط کارخانه‌های محدوده کهریزک را دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه با آغاز به کار این تصفیه خانه زنجیره کار در آرادکوه تکمیل می‌شود اظهار کرد: آب تصفیه شده در این تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز مجموعه آرادکوه استفاده خواهد شد و تفاله باقی مانده از شیرابه نیز به عنوان کود به کار گرفته می‌شود.

عبداللهی در خصوص آغاز به کار سیستم زباله سوز مجموعه آرادکوه گفت: این مجموعه در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد که طی آن سه مگاوات برق از طریق سوزاندن زباله تولید می‌شود که قابلیت افزایش به ۵ مگاوات برق را دارد.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم تولید برق از زباله در منطقه ۴ نیز اظهار کرد: در این مجموعه که برق به روش هاضم، روشی که طی آن از گاز متان تولید شده از زباله‌های انباشته الکتریسیته استحصال می‌شود دومگاوات برق تولید خواهد شد که این مجموعه توانایی تولید شش مگاوات برق را نیز دارد.

به گفته معاون شهردار تهران، مجموعه آبعلی ظرفیت احداث کارخانه تولید برق از زباله خشک را نیز دارد که در صورت احداث این مجموعه نیز هشت تا ۱۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد.

مشخصات شیرابه آرادکوه

بر اساس این گزارش، محمد فیاض، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز درباره عملکرد تصفیه خانه شیرابه گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت سه هکتار با ۲۰ مخزن تصفیه و سه اتاق فرمان احداث شده است.

وی افزود: شیرابه موجود طی مراحلی وارد مخازن شده که در هرکدام از مخازن عملکرد متفاوتی بر روی شیرابه صورت می‌گیرد که در ‌‌نهایت آب تصفیه شده زلالی خارج شده که در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیاض ادامه داد: مجموعه کهریزک ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد که ۲۳۰ هکتار آن به فضای سبز تبدیل شده که آب به دست آمده از این تصفیه خانه دراین مجموعه به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه که به طور آزمایشی افتتاح شد به عنوان پروژه‌ای مشارکتی با همکاری دانشگاه تهران طراحی و اجرا شد، گفت: فرآیند تصفیه شیرابه و عبور از تمامی مخازن طی ۲۵ تا ۳۰ روز به طول خواهد انجامید.

کد خبر 199220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز