همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه افزایش حقوق رفتگران پایتخت از پایان ماه جاری اعمال می‌شود، گفت: حقوق 710 هزار تومانی در پایان ماه جاری برای نخستین بار به کارگران رفت‌ و روب و نظافت شهر پرداخت می‌شود.

رفتگر

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه در قراردادهای جدید میزان حقوق کارگران رفت و روب شهر به 970 هزار تومان افزایش یافت است، افزود: پس از کسر حق بیمه و مالیات، خالص دریافتی آنها از پایان دی‌ماه معادل 710 هزار تومان خواهد بود.

وی معتقد است که این افزایش حقوق می‌تواند موجب فراهم کردن امکان اشتغال شماری از شهروندان و مشارکت آنها در نگهداشت شهر شود تا به این ترتیب، کارگران ایرانی جایگزین کارگران شوند.

عبداللهی با بیان اینکه حقوق یاد شده برای یک شیفت کاری حدود هشت ساعته برابر قانون کار درنظرگرفته شده است، افزود: روش‌های پرداخت اضافه کار به رفتگران در حال بررسی است تا به این ترتیب امکان افزایش خالص دریافتی این قشر زحمت‌کش به یک ‌میلیون تومان فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه، از افزایش حقوق دریافتی خالص کارگران فضای سبز به 610 هزار تومان هم خبر داد و گفت: افزایش دریافتی این گروه از کارگران شهرداری هم در حقوق دی‌ماه آنها اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک اخیر با پیمانکاران مناطق 22گانه، بار دیگر به آنها تاکید شد که این افزایش حقوق منطبق با قراردادهای جدید باید از ماه جاری اعمال شود.

کد خبر 198292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز