گروه شهری: دو کارخانه تصفیه شیرابه زباله‌ها و تولید برق از زباله‌ها در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

bargage

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: کارخانه تصفیه شیرابه زباله‌ها در کهریزک با گنجایش 1400مترمکعب تصفیه آب و کارخانه تولید برق از زباله در منطقه چهار با ظرفیت 300تن زباله که قابل افزایش تا 500تن خواهد بود در دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتبی عبداللهی با اشاره به احداث کارخانه تصفیه شیرابه زباله در کهریزک گفت: کارخانه تصیفه شیرابه زباله گنجایش 1400مترمکعب تصفیه آب را دارد. این تصفیه به‌صورت شیمیایی و هوازی و غیرهوازی به آب تصفیه شده تبدیل می‌شود که در فضای سبز کهریزک مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه پس از تصفیه آب شیرابه‌ها، از باقیمانده تفاله شیرابه‌ها کود کمپوست تهیه می‌شود که برای استفاده در فضای سبز به‌کار می‌رود، افزود: با احداث این کارخانه می‌توان این نوید را به مردم داد که پس از گذشت 40سال مشکل شیرابه‌ها به‌طور کامل در منطقه کهریزک بر طرف می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران این کارخانه با همکاری دانشگاه تهران و به‌صورت یک پروژه مشارکتی صورت گرفته است و تولید آب از زباله‌ها و مشکل شیرابه‌ها به‌تدریج از بین خواهد رفت. عبداللهی در ادامه سخنانش با اشاره به احداث کارخانه تولید برق در منطقه چهار شهرداری تهران نیز گفت:

در هفته‌های آینده کارخانه هاضم در منطقه چهار به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به تکنولوژی کارخانه هاضم گفت: تکنولوژی کارخانه، ایتالیایی است و کارشناسان ایتالیایی نیز از روند کار تا به حال راضی بوده‌اند. به گفته وی در فاز اول این کارخانه دو مگاوات برق تولید می‌شود که به شش مگاوات برق نیز خواهد رسید. به گفته عبداللهی یک کارخانه تولید برق دیگر نیز در کهریزک ‌ در دست ساخت است.

کد خبر 198752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز