سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر تولید زباله به میلیون‌ها تن رسیده‌، گفت: یکی از طرح‌هایی که معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری پیگیری می‌کند، موضوع تفکیک زباله از مبدأ است و دستیابی به این هدف جز با مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست.

مخزن زباله

از همین‌رو قرار است، یک‌میلیون مخزن دوقلوی زباله بین خانواده‌های شهر تهران توزیع و همچنین مخازن زباله دورنگ در سطح محلات قرار داده شود. محمدهادی حیدرزاده توزیع مخزن‌های زباله را یکی از برنامه‌های حوزه خدمات شهری شهرداری تهران با هدف مدیریت پسماند دانست و افزود: دومین جشنواره محیط‌زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند نیز با همین هدف برگزار می‌شود در واقع هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن ارگان‌ها و نهادهای مسئول در امور محیط‌زیست شهر تهران و نوع فعالیت آنها به شهروندان و فرهنگسازی در زمینه کاهش پسماند با اصلاح الگوی مصرف است.

کاهش هزینه‌های ناشی از مسائل و مشکلات محیط‌زیست، آشنایی شهروندان با هزینه‌ها و پیامدهای عدم‌همکاری و مشارکت آنها در حل معضلات محیط‌زیست شهری، از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود. دومین جشنواره محیط‌زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند طی یک هفته (12تا 17شهریورماه امسال) در بوستان ولایت برگزار می‌شود.

کد خبر 180208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز