همشهری آنلاین: منابع خبری از انفجار مقر حزب دموکرات کردستان عراق در کرکوک و کشته و زخمی شدن بیش از 90 تن در این انفجار خبر داد.

122 کشته و زخمی در انفجار مقر حزب دموکرات کردستان عراق و پایگاه پیشمرگ‌های کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مقر حزب دموکرات کردستان عراق در کرکوک که رهبری آن را مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر عهده دارد، روز چهارشنبه منفجر شد که در پی آن دست‌کم 10 تن کشته و 80 تن زخمی شدند.

هنوز اطلاعات بیشتری از این انفجار در دست نیست و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

یک منبع آگاه در پلیس استان صلاح الدین نیز اعلام کرد، در پی دو انفجار که روز چهارشنبه در مقر نیروهای پیشمرگ (نیروی نظامی اقلیم کردستان عراق) در شهرستان توزخورماتو واقع در شرق تکریک رخ داد، 32 تن از نیروهای پیش‌مرگ کشته و زخمی شدند.

بنا به گفته این منبع،انفجار مذکور به وسیله خودروی بمب‌گذاری شده‌ای انجام شده که یک عامل انتحاری آن را در اطراف مقر نیروهای پیش‌مرگ در 90 کیلومتری شرق تکریت منفجر کرد.

این منبع همچنین اعلام کرد: پس از انفجار خودرو بمب‌گذاری شده، یک بمب دیگر نیز در نزدیکی محل انفجار، منفجر شد که در پی این دو انفجار دست کم دو تن از نیروهای پی‌ مرگ کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی بلافاصله در مکان انفجار حاضر شده و کمربند امنیتی را ایجاد کردند و آمبولانس‌ها نیز اجساد کشته‌شدگان و زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کردند.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد: در سلسله‌ انفجارهای روز چهارشنبه عراق دستکم 17 تن کشته شدند.

کد خبر 198067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز