سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه وابسته به القاعده که با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی مرتبط است، ششصد عضو خود را برای انجام حملات تروریستی به جنوب عراق اعزام کرده است.

به گزارش پرس تی‌وی، تروریست‌های این گروه القاعده‌ای به شهر بصره اعزام شده‌اند و دستور دارند لوله‌های نفتی را منفجر کنند، پالایشگاه‌های نفتی این کشور را هدف حمله قرار دهند و به خشونت فرقه‌ای در این شهر دامن بزنند.

این گزارش همچنین آمده است، برخی از این تروریست‌ها کارت شناسایی جعلی در اختیار دارند که گفته می‌شود از سوی دانشگاه السلام شهر مدینه در عربستان سعودی، صادر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این افراد همچنین در منطقه مرزی میان عراق و سوریه آموزش دیده‌اند و قصد دارند به اماکن و مراکز مذهبی در شهرهای مختلف عراق از جمله سامرا، بغداد، کربلا و نجف حمله کنند.

این درحالی است که دولت عراق می‌گوید، عربستان سعودی، قطر و ترکیه کمپین خشونت‌‌افروزی و نزاع‌های قومی در این کشور را رهبری می‌کند.

نیروهای امنیتی عراق، ژانویه ۲۰۱۳  دویست و پنجاه تروریست وهابی مورد حمایت عربستان سعودی را که وارد عراق شده بودند، دستگیر کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این تروریست‌های مورد حمایت سعودی که در منطقه رودخانه فرات فعال بودند، دستور داشتند عملیات‌های مسلحانه‌ای را در چندین شهر عراق اجرا کنند.

به گفته یکی از فرماندهان نظامی ارتش عراق، بندر بن سلطان بن عبدالعزیز السعودی، رئیس سازمان جاسوسی عربستان سعودی، ۲۵۰ میلیون دلار برای عملیات‌های تروریستی در عراق اختصاص داده است.

وی همچنین گفته است، بندر بن سلطان، طارق الهاشمی، معاون فراری رئیس جمهور عراق را برای اجرای حملات تروریستی به خدمت گرفته است.

خشونت و ناآرامی در عراق از دسامبر ۲۰۱۱، درپی صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون فراری رئیس جمهوری این کشور، افزایش یافته است؛ الهاشمی به اتهام اقدامات تروریستی و راه‌اندازی جوخه مرگ با هدف حمله به مقامات عراقی و مسلمانان شیعه، به طور غیابی به اعدام محکوم شده است.

خشونت و ناآرامی در عراق درحالی ادامه دارد که دولت این کشور در ماه‌های اخیر، بر تلاش‌های خود برای بهبود امنیت در سراسر عراق افزوده است.

کد خبر 205840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز